St1 är ett nordiskt energiomställningsföretag med över 1 250 stationer och en växande portfölj av hållbara drivmedel. Målet: att få fler företagare att upptäcka fördelarna med deras företagskort – både för fossilfritt, el och traditionella drivmedel.

Utmaningen

St1 ville nå småföretagare och entreprenörer som aktivt söker smartare, billigare och mer hållbara sätt att hantera sina drivmedelskostnader. Målet var tydligt: fler aktiva användare av St1:s tank- och laddkort.

Lösningen

För att nå rätt målgrupp skapade vi en återkommande marknadsföringsstrategi med:

  • EDR-utskick i vårt nyhetsbrev till 200 000 mottagare
  • Nativeartiklar på sajten och i nyhetsbrevet
  • Exklusiva medlemsrabatter som förstärkte erbjudandet

Det gav St1 både bred räckvidd och möjlighet att utbilda målgruppen om fördelarna med deras kort.

Se St1:s landningssida här

Resultatet

Samarbetet har resulterat i nästan 1 000 företagarmedlemmar hos Företagande.se som idag tankar, laddar och använder St1:s förmåner i vardagen.

En tydlig indikator på att relevanta erbjudanden i rätt kanaler gör stor skillnad.

Vill du också nå fler aktiva företagskunder?

👉 Kontakta oss så visar vi hur vi kan hjälpa ditt varumärke växa hos Sveriges företagare


Stöd vårt arbete

Bli medlem och hjälp oss försvara företagarnas villkor

Vi är en fri röst för företagare – utan presstöd eller särintressen. Med ditt stöd kan vi fortsätta granska myndigheter, dela kunskap och driva debatt i frågor som påverkar dig som företagare.
Tillsammans gör vi skillnad för landets värdeskapare.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.