Vi tillför spelkomponenter i våra utbildningskoncept vilket gör dem roligare och mer spännande och därför ökar deltagarnas engagemang att fullfölja, fortsätter Carina.
- När vi jobbar med utbildning i vår gamificationplattform har vi 90% som genomför utbildningen tack vare den här energin som man kan få av att stoppa in komponenter från spelvärlden. Det kan jämföras med till exempel e-learning som funnits länge och där bara 20% verkligen genomför utbildningen.
Men att spela spel i, är det inte lite oseriöst?
- Jag påstår motsatsen. Jämför fotboll som också är ett spel, med ett "seriöst" svenskt företag. Var hittar du samma fokus på resultat, samarbete, individuell strävan efter att utvecklas och att hela laget ska bli bättre, engagemang och vilja att bidra till varandra? Det kallar jag seriöst, säger hon med eftertryck.
Varför jobbar inte alla företag så?
- Det kan man fråga sig. Gartner group säger att inom 3 år har 70% av alla Fortune 2000 företag implementerat någon form av gamification. Det är verkligen det senaste inom motivation, prestation och inom att engagera människor. Människor har i alla tider gillat att spela spel. Många har dock glömt att ha kul och snurrar vidare i ekorrhjulet, men det kan gamification ändra på avslutar Carina Kindkvist.
Sågats av vissa men tycker det ser riktigt bra ut och kan nog locka många av de yngre (framtiden) att få upp ögonen för FN. Se mer...
Ska fundera på om jag kan få in detta på något vis.