Trendbutiker.se med alla sidor/scripter/program/licenser...

55
17
Finns intresse att köpa loss hela paketet med alla sidor, licenser och program som jag använder för att tillverka hemsidor, banners m m, så ge ett bud på paketet. Minst 10.000 kronor börjar priset på. Alla scripter och sidor som används under trendbutiker.se ingår i paketet. Det finns en glittertextgenerator som är populär, Favicon tillverkningssida, Gratis bannertillverkning online samt mycket mycket mer.. Om intresse finns och priset blir från 10.000 kronor och uppåt så får köparen med namnen: trendic.cc, pumpar.nu, max1000.se, 395kr.se, kundonline.se, kundonline.com, sirmaggon.com, kuriosa.nu, lånekuben.com, ......

Trendbutiker.se har kunder och förfrågningar inkommer titt som tätt på att bygga hemsidor, communitys m m.. Jag har kört trendbutiker.se under enskild firma och det har sålts webbdesigntjänster för 20.000+ under 2010.

Kontakta mig via forumet eller genom kontaktformuläret som finns på min sida: http://www.trendbutiker.se/saljes
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
[center]- Gott Nytt År -[/center][br][br]Har satt ett fast pris på 60.000 kronor ink.moms på hela paketet. Alla sidor, webbutiker, programvaror, licenser och domännamn ingår vid en eventuell försäljning. Det enda som tillkommer är en överlåtelseavgift på ca 2400 kronor ink.moms för namnet pumpar.nu. Alla namn ligger hos loopia och köparen får ett eget gratis DNS konto hos loopia för att kunna administrera namnen. Därigenom styr man över namnservrarna till valfritt webbhotell om man inte väljer att skaffa webbhotell genom loopia... Efter ett genomfört köp så skickar jag över alla mina sidor, scripter, program, licenser, webbutiker till den nya ägaren via mail...[br][br]Bara trendbutiker.se har sålt för över 20.000 kronor ink.moms under 2010. Webbdesigndelen satte jag igång i April 2010 så det är inte så dåligt.. Givetvis så kan trendbutiker.se sälja för mycket mer om det hamnar i rätta händer och hos någon som har tid/personal att ta in alla kunder och även har kunskapen att bygga upp olika scripter osv..[br][br]Kontakta mig för mer information.. [br][br]Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
Fyller i lite mer information här. Jag har fått in 3 kunder just nu som jag bygger hemsidor åt samt att jag sponsrar en tredje hemsida. Kunder finns det och jag hoppas att jag kan finna mig en köpare som kan ta väl hand om framtida klienter och ge dom all den support dom vill ha och behöver.. Detta är ett ypperligt tillfälle för den som vill starta eget antingen på heltid eller på hobby basis... Trendbutiker.se kommer att generera många försäljningar under 2011.. Så här är någons chans att ta över någonting riktigt bra. Eller varför inte bara styra över all trafik från alla domännamnen till den egna sidan?.. Det kommer att ge ett rejält uppsving... [br][br]Fast pris är 60.000kr ink.moms och det kommer inte att sänkas men fortsätter ökningen av kunder så kommer priset att höjas allteftersom.. I priset så ingår allting utom webbhotell och befintliga kunder... Jag hjälper till med överflyttning av sidor, butiker, domännamn samt att jag hjälper till med alla program som ingår.. [br][br] [br][br]//Daniel[br]
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
Har fått in en intresseanmälan på namnen: [b]kundonline.se & kundonline.com [/b] . Givetvis så kan jag även sälja iväg [b]domännamnen styckevis [/b] men [b]trendbutiker.se [/b] kommer att ha ett pris på [b]60.000 kronor [/b] men eventuellt mer beroende på hur många kunder som inkommer. Dom flesta av kundsidorna som finns ute nu har en länk tillbaka till [b]trendbutiker.se [/b] och det är värt mycket i [b]marknadsföringssyfte[/b]... Passa på att införskaffa ett attraktivt namn med intäkter och få alla andra domännamn på köpet..[br][br] [br][br]//Daniel[br]
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
Påbörjar eventuellt ett nytt arbete inom kort och måste få iväg alla sidor och domäner. Sänker därför priset på hela paketet till 50.000kr ink.moms vid snabb affär. Slå till nu innan det är försent. Med rätt person bakom spakarna så kan trendbutikers omsättning öka rejält under 2011.. Kontakta mig för mer information.[br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
Har som sagt sänkt priset till 50.000kr ink.moms och tänkte fylla på med mer information. I priset så ingår alla sidor/butiker/domäner/program/licenser som behövs för att driva och bygga vidare nya hemsidor etc. Jag skickar även med alla kontaktuppgifter till leverantörerna som jag har använt till butiken under trendic.cc.. Hjälper även till med att föra över och lägga upp allting hos den nya ägaren samt att jag hjälper till med alla program osv. Jag lämnar ingen vind för våg utan kommer att hjälpa till tills den nye ägaren känner sig säker med allting. Detta är ett bra pris med tanke på vad intäkterna kan bli med rätt person bakom spakarna....[br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
[b]SÄNKER PRISET PÅ TRENDBUTIKER.SE REJÄLT. NYTT PRIS ÄR 40.000kr ink.moms.[/b][br][br]Givetvis kan man köpa loss domännamnen separat och här kommer mitt försäljningspris på dessa domännamn. Först till kvarn gäller.[br][br]pumpar.nu - 3.000kr + överlåtelseavgift 2400kr.[br][br]trendic.cc - 3.000kr.[br][br][b]kundonline.se - 2.000kr. [br][br](Köp både .se & .com så säljer jag dessa för 3.500kr.)[br][br]kundonline.com - 2.000kr.[/b][br][br]fattig.eu - 1.000kr.[br][br]sirmaggon.com - 2.000kr.[br][br]395kr.se - 1.500kr.[br][br]max1000.se - 2.000kr.[br][br]lånekuben.com - 1.000kr.[br][br]//Daniel[br]
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
10
Du verkar inte förstå att ingen är intresserad av Trendbutiker.[br][br]Dina domäner är på tok för höga i priserna om dom inte har en[br]bra hög med besökare och unika sidvinsningar etc. varje dag.[br][br]Jag köper hela bunten inklusive trendbutiker för max 5000:-[br]och då får du betalt imorgon![br][br]Men jag tror inte du kan förvänta dig en försäljning på mer än[br]5-6 tusen och redan där är det tok högt pris enligt mig![br][br]Får man fråga hur du värderat alla domäner och trendbutiker?[br]Tänker om trendbutiker endast omsätter ca 20 tusen plus moms[br]per år undrar jag hur priset är 40 tusen vid försäljning då du inte[br]har inventarier eller dylikt. Ditt glitter maker script har du ju säkert[br]laddat hem från någon script sida...[br][br]Hur värderar du domänerna,finns statistik och allt på dom?[br][br]
Bliggy Media Sweden
Tobias Larsson

www.bliggy.se
Mail: [email protected]

Växel: 08-52502954
Direkt: 073-77 91 383

Driver både svenska och utländska varumärken, inom ett flertal brancher.
55
17
Hej Bliggy. Ja det kanske är så att ingen är intresserad men skam den som ger sig. Sedan så är inte omsättningen hos trendbutiker.se per år utan det var enbart förra året eftersom jag startade upp sidan i april 2010. Värderingen har jag gjort med underlag av omsättningen och jag har även räknat in en höjning för detta år. Har redan haft flera förfrågningar angående om att göra mer avancerade portaler/communitys men eftersom jag inte är expert på php osv så har jag fått tacka nej. Portalsidor o dyl kan man ta mer betalt för och givetvis finns det även utrymme till att höja priserna för själva hemside delen också. Så med rätt person bakom spakarna så är det inte alls omöjligt att komma upp i 60-150.000kr i omsättning för 2011... [br][br]Sedan så har jag haft uppe trendic.cc och pumpar.nu under en längre tid och dom genererar besökare och finns på google. Tycker inte att 3.000kr ink.moms per styck är orealistiskt eller ens högt. Men det är kanske bara vad jag tycker.[br][br]Om jag inte får sålt namnen/sidorna så kommer jag att fortsätta göra mitt bästa för att öka värdet och intresset ännu mer för namnen och sedan säljer jag dom för ett högre pris..[br][br]Jag har även värderat namnen med utgångspunkt på hur lätta dom är att komma ihåg också. max1000.se är t ex lätt att komma ihåg och det är kort och koncist. 395kr.se likaså osv.. Och vill ingen betala det jag begär så är det upp till den/dom individerna.[br][br][br]Så tyvärr kommer jag aldrig kunna sälja iväg allting för 5.000kr eftersom det är alldeles för lågt om man ser till potentialen hos t ex trendbutiker.se.[br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
10
Hej Daniel[br][br]Du kan inte bara värdera ett domän namn på hur lätt det är att komma ihåg, utan aktuell PageRank, Besökarantal, Ålder och Relevant placering på google spelar in i en värdering. Det finns massa saker att ha i beaktning när man värderar domännamn.[br][br]Jag äger runt 122-123 domäner och vid försäljning kanske jag får max 200-300 kr men för mig har dom ett annat värde eftersom jag planerat sidor och koncept för respektive domän. Det jag menar är att domäner kan man inte bara sätta 3000 kr på som värde för man vill det utan man får tänka realistiskt.[br][br]Att TrendButiker efter 1 år säljs för 60.000:- Exkl. MOMS är en dröm prislapp från din sida och kommer aldrig hända. Du kommer inte få 40.000:- Exkl. MOMS heller utan du kommer om du vill ha TrendButiker sålt få hoppas på att du får 5000:- kanske bara för själva TrendButiker. [br][br]Vill inte klanka ner på dig eller så men TrendButiker är en hemsida som har en låg standard rent design mässigt och är enligt mig och alla jag visat den för sen jag såg den första gången för ett tag sen en av dom mindre snygga och atraktiva hemsidorna man sett på länge. [br][br][b]Tips 1: Snygga till den innan försäljning precis som du skulle gjort med din lägenhet eller ditt hus vid försäljning![/b][br][br]Glitter script, Banner Script & Favico script som du skriver att du har tvivlar jag på att du byggt själv och vill bara säga det att alla dessa script kan du enkelt ladda hem gratis vilket du också gjort är jag fullt säker på. Alltså inget att ta betalt för.[br][br][b]Tips 2: Vet du med dig att något är totalt värdelöst i samanhanget, strunta då i att skriva/nämna det! Endast relevanta saker![/b][br][br][u][b]Jag köper hela ditt case idag för 6000:- Exkl. MOMS[/b][/u][br]En korrekt och rättvis värdering av hela caset enligt mig och du kommer förmodligen bara få lägre eller inga bud alls från andra så besluta om du vill lämna över framtiden åt någon annan eller dras med det tills domänerna är lediga och jag köper upp de jag kan se intresse i  ???[br][br]//Tobias
Bliggy Media Sweden
Tobias Larsson

www.bliggy.se
Mail: [email protected]

Växel: 08-52502954
Direkt: 073-77 91 383

Driver både svenska och utländska varumärken, inom ett flertal brancher.
55
17
Du har säkert rätt i det du skriver, men som sagt så finns det ett värde i själva konceptet trendbutiker.se om man har intresset och även kunskaperna i olika kodningar m m. Sidan har funnits sedan april 2010 och har pagerank 2. Omsättningen ökar man med lätthet om man har lite olika kunskaper som sagt. Sedan vet jag inte om du har varit in och kikat på sidan sedan sist?. Jag har byggt om sidan totalt men visst finns det mycket mer man kan göra. Jag har valt att lägga mer energi på att alltid ställa upp för kunderna istället för att ta mig tiden till att snygga upp själva hemsidan. Har småbarn, kör taxi, bygger kundsidor och sedan tog dygnet slut:-)... En eventuell köpare kan snygga upp sidan ordentligt och sedan höja priserna utan att skämmas. Sedan så kostar en hemsida från mig inte mycket heller. Priser från 1695kr...[br][br]Sedan så har jag lagt ett pris på själva namnet/sidorna/konceptet/program/licenser... på 40.000kr ink.moms.. Men visst det kanske är för mycket för ett helt koncept men det är det jag vill ha för att lämna över allting.. Sedan när det kommer till glittertextscripter osv så har jag köpt vissa och även fått tag i gratis scripter men där får man också se helheten. Det är många bloggare som använder sig utav glittertextgeneratorn till att spaca upp sina bloggar och det innebär en tillbakalänk till trendbutiker.se som i sin tur genererar mer trafik osv. Har även fått in cirka 300 kronor genom att visa annonser på sidorna och det kan bli mycket mer om man tar sig tid till att lägga upp allting på ett snyggt sätt. Men ditt erbjudande på 6000kr exkl.moms är taget men då får du inte med trendbutiker.se eller kundonline.se, kundonline.com, trendic.cc, pumpar.nu. Alla andra namn kan du få till det priset. Eller så kommer du med ett bud på låt säga 30.000kr ink.moms för hela rasket så ska jag fundera lite. [br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
10
Hej, Ne du - 6000:- för allt, du kan behålla trendicc och pumpar för det är värdelösa domäner enligt mig. Kan kanske mycket kanske finnas någon annan som intresserar sig för dom.[br][br]Hmm, Jag har barn, jobbar som inhyrd konsult, Driver 2 företag och extra knäcker som säljare. Jag har hinner både lägga tid på mitt eget ansikte utåt (hemsida, reklam och allt) och mina kunders ansikten. Men jag kanske har mer timmar på mitt dygn?[br][br]För och va snäll så kan jag köpa upp hela ditt case och sedan anställa dig som säljare för att sälja hemsidor så jobbar du ju på sätt och vidare med ditt TrendButiker koncept fast det är mitt  ;D[br][br]Tänk på det du får sålt allt idag, bet genom paypal eller vanlig bank välj själv.[br]Då alltså 6000kr plus moms. kan ge dig 7500:- plus moms men då skall jag ha med trendicc och pumpar bara för att jag får betala 2400 i någon transfer avgift du nämnde.[br][br]//Tobias
Bliggy Media Sweden
Tobias Larsson

www.bliggy.se
Mail: [email protected]

Växel: 08-52502954
Direkt: 073-77 91 383

Driver både svenska och utländska varumärken, inom ett flertal brancher.
55
17
Ja du kanske har fler timmar än mig:-).. Jag kan tyvärr inte sälja till det priset men här kommer mitt sista pris. 20.000 ink.moms för allting. Och tack för erbjudandet att arbeta som säljare. Lite lockande är det men du får gärna pm:a mig lite mer information om hur du hade tänkt dig med ersättning osv...[br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
Satt upp en sida angående försäljning av mina domännamn:[br][br] http://www.trendbutiker.se/saljes [br][br]Bud på hela rasket mottages (lägst 20.000kr).[br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
10
Men du, vart tog du vägen?[br][br]Jag fixade möte med min revisor, fixade cash och grejja för att köpa ditt case men så skiter du i att skicka en budget och allt och kastar mitt jobb och pissar på mig?[br][br]Kan rekomdera dom som kollar i denna tråd att inte köpa detta av han![br]Sen ska du nog tänka 1 och 2 gånger om du tänker sälja allt med pris plus moms då du inte har företag längre kan du inte ta moms pucko![br][br]Samt att du bör ta bort din företags annnons på Blocket då du inte har F skatt eller moms nummer![br][br]Ajja Bajja!
Bliggy Media Sweden
Tobias Larsson

www.bliggy.se
Mail: [email protected]

Växel: 08-52502954
Direkt: 073-77 91 383

Driver både svenska och utländska varumärken, inom ett flertal brancher.
55
17
Hej. Jag håller på att knåpa ihop en budget åt dig men vill fortfarande ha in besökare alternativt fler bud på allting. Har inte glömt bort dig. Sedan så har jag aldrig skrivit att jag säljer plus moms eftersom jag inte har f-skatt. Alla priser har varit inklusive moms. La även ner företaget eftersom jag tänkte göra lite annat och behöver få ihop kapital... Men jag kommer att skicka ett P:m åt dig nu och diskutera vidare. Tycker det är onödigt att börja slänga skit på någon innan man har pratat med den personen. [br][br]Vad gäller blocket så kan jag annonsera och jag kan även sälja hemsidor eftersom jag hyr min arbetsgivare tills jag har fått iväg allting. Arbetsgivaren har både F-skatt och är momsregistrerad..[br][br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
30
[quote author=sweden link=topic=8249.msg38208#msg38208 date=1297267236][br]Sedan så har jag aldrig skrivit att jag säljer plus moms eftersom jag inte har f-skatt. Alla priser har varit inklusive moms.[br][/quote][br][br]Om du skriver att du säljer INK (Inklusive moms) så betyder det att du tar emot både pengarna för det du säljer plus moms som du skall betala till sakatteverket.[br][br]Om du inte är momsregistrerad skall du itne heller ta moms av den som köper något av dig, du skall altså INTE skriva priset inklusive moms.
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
55
17
Hej och du har helt rätt.. Mitt misstag. Ska inte upprepas mer.. Är så inne på att sälja ink.moms så jag tänkte fel... Ha det..[br][br]//Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se
55
17
Sänker priset till det yttersta. För 10.000kr så ingår allting som jag har byggt upp. Lägger även in ett till domännamn som ingår. Namnet är kuriosa.nu och det har bedrivits loppisverksamhet under det namnet.. Det går givetvis bra att inkomma med bud för enstaka eller flera namn. Alla namnen finns på sidan: Trendbutiker.se/saljes[url=http://www.trendbutiker.se/saljes][/url] Kan även säga att det inkommer fler och fler besökare till sidan trendic.cc och det namnet ligger högt upp hos sökmotorerna när det gäller nackstöd med dvd osv.. Säljer detta namn för 3.500kr eller så köper man loss alla mina namn för 10.000kr.. //Daniel
www.trendbutiker.se www.flash24.se www.webstarmedia.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.