Communityscript

151
På grund av tidsbrist avyttrar vi här ett script för ett community som egentligen skulle användas i ett projekt. Information:

Sidan är gjord i ASP.NET 2.0 med MYSQL databas. Några av funktionerna som ingår är
* Eget krypin
* Skicka meddelande till varann
* Gästbok
* Blogg
* Vänner + vänrelationer och ansökan
* Besökare i krypin
* Bildgalleri
* Live-mess
* Klotterplank
* forum
* Blockningsfunktion
* Sökfunktion
* Verifiering av bilder
* Omröstning på sin press
* Vip Funktion

När det gäller admin-panelen så kan man göra/ändra följande:

* Texterna på första sidan
* Reklamen
* Tävlingen
* Vip-erbjudande
* dela ut vip/cash till medlemmar
* Ändra & radera trådar/inlägg i forumet
* ta bort live meddelande
* Inaktivera konton
* Godkänna bilder
* radera i klotterplanket
* Radera gästboks inlägg
* Se vad medlemmarna skriver för privata meddelanden.

Det som behöver göras är egentligen att skaffa webbhotll och domännamn samt fixa en logga och ett reklamkonto. Hos google eller liknande.

Möjlighet att tjäna mycket pengar på detta om man lyckas skaffa många medlemmar. Oändliga möjligheter för den som är kodningskunnig. Säljes för utvecklingskostnaden. Vid flera intressenter är det högsterbjudande som gäller.

Utgångspris: 2 300 SEK exklusive moms.

Mejla: [email protected] vid intresse.
MVH Richard Andréasson
151
Då vi har andra uppdrag för tillfället kan vi inte driva detta vidare, vilket var tanken från början. Det finns möjligheter att tjäna mycket pengar på denna, omkring en krona per dag och aktiv medlem. Så om man lyckas få ihop 1 000 medlemmar (vilket torde vara ganska enkelt) så kan man dra in 28 000 SEK/mån. [br][br]Eftersom vi inte har tid att fortsätta med detta projekt vill vi ge någon annan chansen, vi tycker det är synd att en bra idé skall ligga och skräpa på vårt kontor. [br][br]Vi väljer nu att sänka grundpriset och säljer hela scriptet i befintligt skick under utvecklingskostnaden. Det nya priset är 1 800 SEK exkl. Moms eller högsterbjudande.[br][br]Dock undanber vi oss oseriösa bud. Vi tänker inte ge 75% rabatt eller liknande.
MVH Richard Andréasson
2066
22
Det låter som du säljer något open source projekt du gjort om lite, hur lyckas du koda ett komplett community för 2300? Och vad menar du med script?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
151
[quote author=Jonathan link=topic=6167.msg29723#msg29723 date=1259558503][br]Det låter som du säljer något open source projekt du gjort om lite, hur lyckas du koda ett komplett community för 2300? Och vad menar du med script?[br][/quote][br][br]Exakt hur det är kodat vet jag inte eftersom att jag personligen inte gjort just detta, det är sålt till oss av en konsult för ett projekt som tyvärr inte blir av. Med script så menar jag att jag har en mapp med grejer färdiga att lägga ut på nätet om man så vill.[br][br]Just därför så säljer vi just detta i befintligt skick då vi ej kan till 100% ansvara för vad en extren person satt samman, dock så ser det hela bra ut när jag tittar på det. Vi är öppna för bud och ser helst att intresserade e-postar sina bud. Finns det fler frågor går det bra att posta det i tåden.
MVH Richard Andréasson
2066
22
Det låter som du behöver sätta dig in i vad det är du säljer. Vad gäller för licens och rättigheter för koden?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
151
Jag innehar 100% av rättigheten till koden. Och jag vet vad jag säljer. Jag säljer en fungerande kodning färdig att läggas ut på internet. Jag har dock inte den tiden som krävs för att sitta och detaljgranska kodningen eller lägga ut det hela på internet för att till 100% funktionstesta, hade jag haft den tiden hade jag inte sålt.
MVH Richard Andréasson
2066
22
Ok. Tanken var inte att ifrågasätta dig, mer att hjälpa tänkta köpare förstå vad det är som säljs.[br][br]Tycker dock fortfarande det låter på tok för billigt, 2300:- borde inte ens räcka till att planera koden.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
151
Jag förstår dig och det är bra att du hjälper till att förtydliga min annons. Och anledningen till att jag säljer så billigt är just därför att jag inte har tiden att driva vidare detta, på grund av andra projekt, och därför vill jag ge någon annan chansen. Plus då det faktum att det säljes i befintligt skick utan garanti eller ångerrätt. Intresserade kan mejla bud till [email protected]
MVH Richard Andréasson
151
Detta är fortfarande till salu. Mejla in ett bud du tycker är rimligt.
MVH Richard Andréasson
102
RAWEB: Finns sajten uppe så jag kan titta närmare på den?[br][br]//Peo
Antikvariat: www.pslinden.com - alltid med bild & resumé - Pins o sånt: www.psbutiken.com
151
[quote author=pslinden link=topic=6167.msg29951#msg29951 date=1260513021][br]RAWEB: Finns sajten uppe så jag kan titta närmare på den?[br][br]//Peo[br][/quote][br][br]Tyvärr finns den inte uppe av det skälet att det kostar en del med webbhotell och annat.
MVH Richard Andréasson
151
Jag har tagit en ordentligare titt på detta och det ser riktigt bra ut. Det är klart att läggas ut på nätet i princip, det enda som man kan göra om man vill är att ändra texter och andra kosmetiska ändringar om man vill, men allting fungerar utmärkt. Vi kan ändra det kosmetiska åt er vid önskemål och då erbjuder vi er att göra detta arbete för 50% av vår ordinare timlön. Vi vill helst sälja detta innan årsskiftet.[br][br]pslinden: Om du är intresserad så är du välkommen med ett bud du tycker det är värt "osett".
MVH Richard Andréasson
321
9
Hej! Jag är inte alldeles ointresserad av detta. Dock har jag ingen tidigare erfarenhet av att driva communities, och har därför ett par frågor:[br][br]Hur menar du att man kan tjäna 1 krona per medlem varje dag? [br]Hur kan en sån här community sökmotoroptimeras? [br]Hur stora tekniska/kodningskunskaper behöver man ha för att klara av att få igång och driva detta?[br][br]Som sagt, jag kan vara intresserad av ett köp![br][br]Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen

Lundgren Creative Health & Safety AB
http://www.l-c.se
http://www.hlr-instruktorsutbildning.se
http://www.defibrillator-hjartstartare.se
http://www.skanehlr.se
151
[quote author=Filibastis link=topic=6167.msg30129#msg30129 date=1261090395][br]Hej! Jag är inte alldeles ointresserad av detta. Dock har jag ingen tidigare erfarenhet av att driva communities, och har därför ett par frågor:[br][br]Hur menar du att man kan tjäna 1 krona per medlem varje dag? [br]Hur kan en sån här community sökmotoroptimeras? [br]Hur stora tekniska/kodningskunskaper behöver man ha för att klara av att få igång och driva detta?[br][br]Som sagt, jag kan vara intresserad av ett köp![br][br]Filibastis[br][/quote][br][br]Hej.[br][br]Det där med "1 krona per dag" är ett "riktvärde" jag fått från andra som drivit communitys. Man kan tjäna mer, men också mindre. Det gäller alltså reklamintäkter. Har man "VIP-funktioner" mot betalning (finns på sidan idag) kan man tjäna mer.[br][br]Sökmotoroptimering... Ja, själv arbetar jag inte med sökmotoroptimering, men det skall gå att sökmotoroptimera precis som vilken annan hemsida som helst. (I grunden är det ju en hemsida fast mer avancerat).[br][br]Tekniskt kunnande? Ja, för att kunna administrera sidan behövs baskunskaper i data (adminpanelen är tydlig) och det är inte mer krångel än att administrera sitt konto här på foretagande.se (dock administrerar man ju fler konton.) Att ändra text på sidan och så vidare kräver hyffsade kunskaper i DreamWeaver. Att lägga upp sidan på webbhortellet kan vara lite klurigt, men för en person som kan MYSQL tar det inte alls lång tid, kan man det inte själv så finns det massor av andra som kan göra det.[br][br]Har du några fler fråor så besvarar jag gärna dessa.[br][br]/Richard A
MVH Richard Andréasson
321
9
Ok:[br][br]Varför är det bättre att köpa ett sånt här script, när det säkert finns gratisvarianter på nätet?[br](här får gärna andra också kommentera!)[br][br]Hur mycket plats behövs på ett webhotell för en sån här community?[br][br]Eftersom jag inte kan vare sig DreamWeaver eller MYSQL så är jag lite tveksam...eller så finns det säkert någon här som kan fixa det för en vettig ersättning.[br][br]Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen

Lundgren Creative Health & Safety AB
http://www.l-c.se
http://www.hlr-instruktorsutbildning.se
http://www.defibrillator-hjartstartare.se
http://www.skanehlr.se
758
9
Det viktigaste av allt är själva säkerheten i scriptet.[br]Vanligtvis så finns det enorma svarta hål och stora möjligheter för den som vill[br]att jävlas dygnet runt med dig som ägare till portalen och dina medlemmar.[br]En portal är absolut inget självspelande piano. Det krävs egna kunskaper i kodning för att man inte ska bli ruinerad.[br][br]Det finns goda exempel på fungerande portaler, men samtidigt så finns det miljoner exempel på motsatsen.[br]Ungefär så[br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
151
Jag kan meddela att detta är välgjort och kodat av en person som jobbat mycket med olika communitys.[br][br]En demoversion är påväg ut på nätet inom någon dag, jobbar på högtryck trots jul.
MVH Richard Andréasson
151
På grund av problem med webbhotell samt sjukdom väljer vi att sänka priset ytterligare.[br][br]Nytt pris är 1 400:- exklusive moms och detta är ej förhandlingsbart.
MVH Richard Andréasson

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.