Kontor iRiga

2360
49
Kontor lägenhet eller uthyrning i Riga.  3-rumslägenhet  till Salu 40 m från yachthamnen (närmaste flodläge i centrala Riga) och ett par min promenad till passagerarhamnen eller gamla stan. Kulturhus från 1926  3/5 2 tr. upp. Lägenheten är nyrenoverad, Köpare kan få välja köksinredning.  Ståldörr med 9-tillhållarlås. takhöjd 3 m, en källare och vindsutrymme tillhör lägenheten samt parkering på den inhägnade gården.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
758
9
[quote author=lars arenander link=topic=3759.msg17469#msg17469 date=1207860476][br]Kontor lägenhet eller uthyrning i Riga.  3-rumslägenhet  till Salu 40 m från yackthamnen (närmaste flodläge i centrala Riga) och ett par min promenad till passagerarhamnen eller gamla stan. Kulturhus från 1926  3/5 2 tr. upp. Lägenheten är nyrenoverad, Köpare kan få välja köksinredning.  Ståldörr med 9-tillhållarlås. takhöjd 3 m, en källare och vindsutrymme tillhör lägenheten samt parkering på den inhägnade gården. [br][/quote][br][br]Ska du flytta hem till Sverige för gott nu :-\
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2360
49
Jag har det bästa av 2 världar men vi behöver större i Riga men allt sker med små steg. Lägenheten i Riga tog lång tid att hitta med utsikt över floden och inkommande turistbåtar, 5 min. promenad till stadsteatern eller 1 min till marinan. Runt den 15 april brukar hela stadsparken stå i blom  med en avledd kanal genom centrala Riga stad. Dit tar det 2 min. att gå, därifrån går spårvagnen (nr7) genom hela staden. En resa på ca 45 min. från 1800-tal till skapelser för framtiden. Kostnad ca 7:- Detta blev lite turistinformation till glädje för den som tar båten från Frihamnen i Stockholm
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2066
22
Prisidé?[br]Fungerar det som en bostadsrätt gör i Sverige, eller hur ser systemet ut?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2360
49
Om du tänker på det här med att flytta vinsten från försäljning av svenskt objekt så stämmer det. Man skjuter upp vinstskatten och behöver inte betala den ½% en liten fördel för de som flyttar ut till permanentbostad inom EU. För detta behövdes det en EU-dom som tvingade Sverige att ändra på reglerna.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Man skulle kunna lägga till att helt har man inte gått på EU-linjen utan försäljning av svenskt objekt och inköp av EU-objekt för stadigvarande boende  måste ske inom skev tidsram om jag inte minns fel. Om någon skulle vara intresserad av Rigabostaden kollar vi upp exakt vad som gäller just när det ska ske. Det motsvarar bostadsrätt i Sverige. men kostnaden för att ha lägenheten är extremt låg i jämförelse med Sverige.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2066
22
Det vore ju kul att få en siffra både på köp och drift. I PM om det inte är publikt.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2360
49
Kostnad för en lägenhet i Riga beror på hur många som är mantalskrivna på fastigheten. Priserna har stigit våldsamt under några år och ligger nu mellan 500-1000 kr i månaden för hyra gas,el vatten värme och avgifter till staten. Sedan kommer det till ca 300:- för mobiltel. som man får ringa för  (ca 70:-) inkl. internet och fast telefoni. + naturligtvis  telesamtal över pott. Inköpspriser ligger i centrum som i Stockholm eller högre och ju längre ut man kommer desto billigare blir det. Jurmala sandstransparadiset ca 20 min med bil från lägenheten har priser som man inte trodde var möjligt. Det kommer att öka ytterliggare och det blir 2000-talets stora badort. Ca 50 mil sandstrand räcker för de flesta.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
När det gäller vinds och källarutrymme så är det ingen ännu som har gjort något så man kan kanske få köpa även andras andelar.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Objektet är inte till salu längre.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Är det någon som skulle vara intresserad att investera i husbyggnad inom Riga stad ca 10 min. direkt in i Centrum med tåg. min.invest ligger på ca 1,5 millioner
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Första anhalten Vikinglines (cinderella) passagerare ser i Riga är huset jag bor i. Den är ny för i år och även Tallink sätter in nya och stora båtar hit. Jag blir ett par veckor till i Riga för affärer men jag ser åter att 3:an vi har är för liten så är någon intresserad att köpa den från hösten finns möjlighet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
758
9
Verkar svårsålt :giggle
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2360
49
Svårsålt, vet ej, jag har inte gått ut särskilt aktivt. Om du tar en promenad på ca 5 min kan du ta en buss ut till havet till en kostad av ca 5:-  och 1 timmes restid. Med bil ca 20-25 min. Jag läste om storm och elände i södra Sverge. I Riga går vi fortfarande med kortärmat ytterligare en månad skulle jag tro och havet är ljummet utan en massa alger som inte når in i Rigabukten.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Jag pratade med en granne som hade en likadan lägenhet, men att få någon att flytta är svårt, han har bott där sedan födseln 1938 och har inga planer än att vara kvar. Det finns några saker man bör tänka på när man skaffar lägenhet. Lite av det finns i mina tidigare inlägg.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Fick information igår om lika dramatiska prisändringar i utkanterna av Riga men den här gången neråt, så har man tänkt att skaffa något där så bör man inte vänta för länge för prisfallet har bromsat  upp lite där. Den lägenhet som vi har kommer vi att behålla och ev. köpa en till.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
49
Familjen har en lägenhet sedan 1969 som ligger mycket vackert med utsikt mot floden. En lindallé börjar några hundra meter från bostaden utmed floden Daugva och sträcker sig ca 1 km bort. 10 min promenad bort mot andra hållet finns Lido en fantastisk nöjes och matpark med ett stocktimmerhus utav sällan skådat mått. När den blev klar för ca 10 år sedan sades det att anläggningen kostade 1 miiljard. Där kan man njuta av olika saker i 3 plan: Högst upp exklusivt, mitten mer mat  och nertill öl och dans.  Deras julutstyrsel är enastående. Gillar ni bowling finns det snett över gatan. Lägenheten på 2 rum och kök på ca 45 kvm med balkong är till SALU. Det är en genomgångslägenhet och en ligger på våning 3 av 5 och  och det är muskelkraft som behövs för att ta sig upp. Mer information kan du få  via min e-mail vid intresse.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.