Söker partner eller annat till ny produkt

8
Hej,

Jag har designat en produkt/koncept som är ett alternativ till odling i pallkragar. Jag har bara fått positiv feedback på konceptet och jag har även möjlighet att kunna få hjälp med lån av ALMI. Men jag behöver inte pengarna utan jag behöver hjälp att hitta en leverantör som kan producera det.

Jag har designskydd inom EU beviljat och jag har en återförsäljare som är intresserad bara jag kan hitta någon som kan tillverka produkten i tillräckligt stora kvantiteter.

Jag har hamnat i ett moment 22, jag har en produkt som folk vill köpa men jag har ingen som kan tillverka den och på så sätt har jag svårt att försöka sälja den eftersom jag inte vet hur mycket det skulle kosta. Jag skulle kunna tillverka den själv för den är så pass enkel att göra, men jag har inte möjligheten att tillverka det i stora volymer.

Jag är inte någon exceptionell säljare, jag är en kreativ person som kommer med ideer och vill fortsätta designa nya produkter. För att vara ärlig så är jag riktigt dålig på att göra ett gott första intryck, inte desto mindre så kunde jag sälja in idéen under mitt första säljmöte... Bara jag kan lösa hur den ska tillverkas.

Så det jag eftersöker är någon som har kontakter inom träproduktion, jag är öppen för de flesta alternativen när det gäller samarbete. Jag kan sälja idén, starta gemensamt företag eller vad som kan tänkas finnas.

Jag kan berätta mera om produkten om det låter intressant.
Mvh
Göran
103
33
Är den enkel att tillverka, kanske det vore något för arbetsplatser för sk. daglig verksamhet att tillverka, för en meningsfullare vardag som bidrar till lite socialt ansvar med .. Bara en tanke, vet inte vilka volymer det handlar om dock .. Kanske kunde du ta ett snack med Samhall ( https://samhall.se/ ) som är stora inom arbete för människor utanför det vanliga arbetslivet, då dem har stadsbidrag borde det gå att få ner kostnaderna, vet dem jobbade med Volvo förr i tiden bl.a. Lite tankar bara, har själv ingen erfarenhet inom industriell träproduktion, utan bara lite funderingar på hur du skulle kunna göra nytta samtidigt som du får bra samhällspartners.
3
2
Hej Göran! Vad roligt att du har en grym produkt som marknaden vill köpa, stort grattis och bra jobbat först och främst. Jag tycker även att Startifys svar här ovan låter som en riktigt bra idé. Du säger även att själva konstruktionen görs inom träproduktionen. Kanske du redan tänkt på det men annars, varför inte kolla med geografiskt närliggande snickerier om någon skulle vara intresserad av att göra slag i sak med dig. Om du verkligen har en bra produkt så ger du ju enbart någon annan (en partner) en ytterligare möjlighet till ökad inkomst.
8
Hej, Andreas. Jag har försökt att etablera kontakt med flera olika företag som jag tror har de verktyg som behövs. Jag kan tänka mig att jag inte framstår som en potentiell kund som är värd att lägga tid på. Det är helt fel bransch för mig så jag har inte ett etablerat nätverk och rätt kontakter, vilket jag antar kommer ta tid att bygga upp. [quote="Andreas" post=40802]Hej Göran! Vad roligt att du har en grym produkt som marknaden vill köpa, stort grattis och bra jobbat först och främst. Jag tycker även att Startifys svar här ovan låter som en riktigt bra idé. Du säger även att själva konstruktionen görs inom träproduktionen. Kanske du redan tänkt på det men annars, varför inte kolla med geografiskt närliggande snickerier om någon skulle vara intresserad av att göra slag i sak med dig. Om du verkligen har en bra produkt så ger du ju enbart någon annan (en partner) en ytterligare möjlighet till ökad inkomst.[/quote]
2
2
Hej Göran, Jag har mina kontakter i Asien om du vill tillverka billigt dina produkter. Hör gärna av dig om du några funderingar på det. Mvh //Vinh.G
8
Tack för tipset, kanske i framtiden. Just nu vill jag ha det i närheten för att enkelt kunna kontrollera kvaliten och kunna göra snabba justeringar. Ligger det långt borta är det nog svårt att ändra snabbt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.