Stockholms­baserad webbyrå

56
2
Jag har nu fixat till en site som fokuserar på systemförvaltning samt webbutveckling. Nu slår vi upp portarna för Jenklermedia för kunder och partners.

https://www.jenklermedia.se

Superkul ifall ni har lust att komma med lite feedback 🙂
Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se
Anonym
Något jag alltid funderat över, varför sätter webbyråer nästan aldrig ut nån form av riktpriser? En liten småföretagare letar vidare om han inte hittar ett riktpris för till exempel ett enkelt webbpaket som som man sedan kan köpa till funktioner när man anser sig ha råd. Alla småföretagare vill inte ha ett exklusivt designad webbsida till sitt företag utan egna färger och logotyp funkar alldeles utmärkt. Småföretagare är det största typen av kunder som finns i Sverige, typp runt 900.000 företag eller ngt liknande. Kanske något att tänka på som feedback .. =)
56
2
Mycket bra fråga! Saken är den att beroende på vad du som kund har som behov så skiljer sig priset mycket. Vi hjälper till med både enkla företagssidor till mer avancerad e-handel. Jag skulle påstå att det bara är glada amatörer som sätter ett pris synligt på webben medans vi andra som har många år bakom oss gärna vill prata och ta fram bästa lösningen för just den kund som frågar. Vill man ha något enkelt så kan man lätt gå in på en shared-hosting leverantör och ta en vanlig one-klick installer och färdigt tema. Med detta sagt så behöver det inte betyda att det är extremt dyrt att anlita oss. Allt handlar om hur man värderar sin egen tid. Eftersom vi är en helhetsleverantör så är självklart de kunder som vill att vi fixa allt bäst. Dock så hjälper vi även till med rådgivning och kodfixar om så behövs. Men som vanligt så är det så att man får lite vad man betalar för och tyvärr så finns det många skojare där ute. Bästa är om man bara skickar ett mail via kontaktuppgifterna eller använder sig av vårt formulär så kommer vi höra av oss via telefon och kostnadsfritt diskutera vad som passar bäst i detta fall. Känner du sedan att det känns bra och du kan lita på oss så sätter vi igång med att hjälpa till att få ditt varumärke / företag att synas. Annars vill jag bara tacka att du ger feedback, ser detta som något mycket positivt :)
Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se
Anonym
Ok, en annan sak jag glömde, jag hittade ingen "portfolio" över vad ni gjort tidigare även om jag såg genom Google att ni/du har en hyfsad omsättning. Borde finnas något ni kan visa upp .. ger förtroende . =)
56
2
Absolut, vi började med att bygga en portfolio sida men iom att detta projekt är så nytt så även fast Jenkler IT AB har bygg massor med sidor så har det inte byggts något i Jenklermedia än. Sidan är riktigt ny. Så vi övervägde om vi skulle ha med gammalt eller börja på ny kula. Men där har du helt klart rätt att vi borde fixa detta så fort som möjligt. Kan tänka mig att man missar många pga detta. Även fast vi klarar av allt så vet inte kunden detta ;) Vi har även gjort massor med snabba remakes av gamla sidor där inte design har varit fokus, men det är ju inget man vill visa upp. Där har det mer handlat om hackad sida där kund vill få upp den igen men inte göra något åt design. Har försök använda ett så lätt språk som möjligt på Jenklermedia iom att jenkler.se var för tekniskt och riktade sig till fel målgrupp eller ja alla målgrupper hehe Mycket av uppdragen vi får idag kommer från rekommendationer och partners iom att vi är bra på det vi gör. Tanken här är att öppna en ny säljkanal även fast man kan leva på det vi gör idag så vill man ju växa.
Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se
Anonym
Använd lite text "reviews" från tidigare kunder i alla fall sålänge tills ni får ihop en portfölj .. Med "text, namn, företag" bara .. =)
2
Bra svarat. Jag jämför det med en bilverkstad. - "Varför har ni inga fasta priser för en krockskadad bil?" Behöver ni konsulter så hör av er. CU /Rickard IT Consult & Support
/Rickard
Anonym
Om du jämför med en bilverkstad, så varför har dem flesta bilverkstäder fasta priser på sådant dem vet ungefärlig tid på då? Dålig jämförelse .. =) En standard webbplats för ett litet företag utan behov av "custom" design är enkel att prissätta i olika nivåer med, din inställning håller inte Rickard.
56
2
[b]Anonym:[/b] Kan hålla med om att det går att ha fasta priser som man visar offentligt för vissa saker. Dock så har vi valt att inte ha det iom att vi fokar mer på custom arbeten eftersom det är mer lönsamt samt roligt att göra. Men även fast vi inte har färdiga priser så kan kunden snabbt få ett kostnadsförslag genom att bara ringa eller skicka e-post. De kunder vi är ute efter är kunder som behöver hjälp att reda ut vad de behöver, vilket i sin tur leder till att det blir svårt att sätta låsta priser. Jag kan känna så här, om man inte ens orkar fråga vad det kostar så känns det som motivationen inte är så hög. Då är det bättre att man går till de som erbjuder en hemsida för 5000 kr. Dock så får man alltid vad man betalar för och i slutändan så kommer kunderna till oss när det har blivit lurade på sin "tid" och lilla peng. Händer minst en gång i månaden att man pratat med någon som tycker att det kostar med en hemsida som som sedan kommer tillbaka pga att de har blivit hackade eller att leverantören inte tagit något ansvar för hemsidan allt. Det är en så kallad "Runt hörnet garanti". Det är samma sak med bilverkstäder, både billiga och dyra! Tyvärr så är det så att de som är billiga är det av en anledning. Skulle man kunna vara dyrare så är man det. Det är svårt att ta betalt när man ej kan leverera kvalité Alla har vi varit nybörjare, jag började själv med att ta ett timarvode på 200 kr / h i början för att jag inte hade kunder för 8 år sedan. Nu kör jag på 900 kr / h. Min lärdom av detta var när jag hade lågt pris så fick jag "problem kunder" som ändå inte betala för sig. Med ett högre pris så får jag seriösa och bra kunder. När man sedan kan visa att man kan leverera för detta pris så blir det mun till mun effekt och så får man bra kunder automatiskt. Vilket är fint! Dock så vill jag nu kunna få en ny säljkanal med denna sidan. För mig handlar allt om kvalité och med en budget på tex 5000 kr så kan jag inte leverera ett önskat resultat. Visst jag kan köra in en one-klick för detta och lite till men det blir inge bra. Detta leder till att jag försöker fokusera på kunder som har en bättre budget för sin IT-miljö. [b]Rickard [/b] I dagsläget så har vi kompetens så att det är nog. Men vi letar alltid efter partners som kan bringa in nya case. Arbetar idag med många andra webbyråer i landet som ofta behöver oss för lite mer avancerade lösningar. Bara att slå en pling så kan vi se om det kan leda någonstans :)
Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se
2
Okej Anonym, jag ger mig. Du har nog rätt. /Rickard
/Rickard
56
2
Problemet är väl att man skrämmer bort de bra kunderna som har bra budget och vill ha något seriöst. 1. Om du har för låga priser så får du inga bra kunder + skrämmer bort seriösa företag. 2. Om du har för höga priser mot små kunder så kommer de aldrig kontakta dig. Du vill ju kunna få en chans till diskussion med dina kunder så de får rätt produkt istället för att skriva Hemsida 10 k 15 k 20 k Själv så tror jag att detta är en dum ide. Om detta nu funka så bra varför har då inte alla detta upplägg? Har aldrig sätt någon seriös byrå som har priser på sin hemsida om jag ska vara ärlig. Vad skulle du sätta för pris om man får fråga och hur skulle du beskriva tjänsterna. Finns många saker att ta hänsyn till.
Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se
Anonym
Hej Mikael, Jo, är man bara ute efter kunder i premium segmentet så förstår jag att man inte sätter ut paket priser. Dock finns det som jag sa 8-900.000 kunder som räknas som småföretagare och många småföretagare jag pratat med säger att dem letar vidare om dem inte kan se ett fast pris för en webbsida vilket gör att man missar en otroligt stor mängd inkomstbringande kunder. Lösningen där kan vara att ha ett separat varumärke/webbsida där man marknadsför sig mot dessa genom ett paketpris utan beställningsformulär och bara ha ett kontaktformulär för vidare diskussion där man genom kontakt med företagaren kan skapa en up-sale av en bättre lösning genom olika tilläggspaket så företagaren får en lösning som passar honom, ofta har inte företagaren kunskaper om vad som är möjligt och hur det skulle gynna honom med att betala extra för den funktionen som du då kan erbjuda honom. Ofta kan småföretagare inte ens skapa en webbsida genom ett one-click-wordpress webbhotell och där finns det stora pengar att hämta även om paket priset är litet i dina ögon då det inte tar mer än några timmar. Jag får väl krypa till korset och erkänna att jag gjort detta i över 20 år genom min egen lilla webb-/digitalbyrå och skriver här anonymt då jag ville ha igång en diskussion samt kanske hjälpa en kollega att tänka utanför ramarna lite och så du kanske får in lite inkomster som du lämnar liggandes på bordet .. inget illa menat .. =)
56
2
Alltid trevligt med feedback! Vi har dock testat att ha paketpriser på en site för en längre tid sedan och det gav inget alls tyvärr. Lite därför jag vill testa detta och se om det ger annat resultat. Eller jo, vi fick lite problemkunder hehe :) Nu vet jag inte alls vad du har för kunskaper men om det är så att du fokar på lättare uppgifter och massproduktion så kanske ni behöver en partner för lite mer avancerade saker (Om ni nu inte kan det med, behöver inte svara här). Du får gärna kontakta mig utanför detta forum så kan vi ta en dialog om eventuellt samarbete. Arbetar idag mer flera byråer där vi är en hjälpande hand ifall något mer speciellt behöver göras :) Men du har rätt att vi försöker vara lite mer premium så vi har chans att få in lite större kunder. Småkunder får vi redan idag mycket av via partners. Så det är självklart att vi tar små kunder!
Jenkler IT AB - 073-731 76 64 - www.jenkler.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.