Ska vi hjälpas åt?Dra nytta av vandra som företagare? Merförsäljning?
Jag är en seriös person men som många andra lite för feg för att starta eget på heltid. Jag är som många andra rädd om tryggheten med A-kassa, försäkringskassa m.m. Men efter många funderingar och undersökningar skulle jag nu vilja satsa för fullt som egen företagare.
Jag har ok ekonomi, kunskaper inom flera olika branscher, drivande, kreativ, ekonomisk, bra på att sälja, bra på att samordna och duktig på att använda datorn, vilket kan spara många kronor vid marknadsföring. Jag har lätt för att lära mig nya saker.
Har ett företagande i mindre skala på fritiden, så jag är ändå insatt i många olika saker som egen företagare, har stark entreprenörsanda.
Många funderar på varför jag inte redan kört igång och vad jag väntar på?
Jag skulle vilja ha bra samarbete med flera andra företagare i ett nätverk, där vi har vår egen firma med egen ekonomi men med samarbete med tips, kontakter, uppdrag och marknadsföring m.m.
På sådant sätt har vi vår trygghet och ekonomi var för sig, men kan ändå sälja en annan helhetslösning än vad man skulle kunna göra ensam. Man kan fungera som komplement för en större helhetslösning.
Vi kan också spara pengar på marknadsföring och andra saker samt bolla ideer med varandra. Det skulle skapa en bra mer försäljning som vi alla skulle tjäna på. Dessutom skulle vi kunna ha roligare än då vi jobbar var och en för sig. Det handlar mer om egen insats än pengar.
Hör av dig och berätta inom vilken bransch du verkar eller vill verka inom, om du inte hunnit starta eget ännu. Du kan med fördel vara egen företagare som vill ”rycka upp ditt företag”
HELST SÖDRA DALARNA OCH GÄSTRIKLAND, JAG BOR I HOFORS KOMMUN.
Inga vansinnesprojekt.
Inga samarbeten där man ska satsa stora pengar.