ProjektSignal – en ny plattform för ledig kapacitet och personalbehov inom bygg & industri
Hej!
Jag heter Sebastian och har under flera år arbetat inom bland annat montage, stål och byggrelaterade verksamheter.
Ett problem jag har sett återkommande i branschen är att ett företag kan ha personal eller kapacitet som står ledig mellan projekt, samtidigt som ett annat företag i princip samtidigt letar efter förstärkning.
Problemet är ofta inte att resurserna saknas – utan att företagen inte hittar varandra i rätt tid.
Därför har jag byggt ProjektSignal.
ProjektSignal är en svensk B2B-plattform där företag kan:
• Lägga upp ledig kapacitet när de har personal eller resurser tillgängliga
• Lägga upp personalbehov när de behöver förstärkning
• Matchas mot relevanta företag och behov
• Ta kontakt när båda sidor ser en intressant möjlighet
Tanken är att göra det enklare för företag att utnyttja sin kapacitet bättre och samtidigt hitta förstärkning utan att behöva förlita sig enbart på traditionell bemanning eller sitt befintliga kontaktnät.
Plattformen är fortfarande i ett tidigt skede och just nu är mitt största mål att få in företag som vill testa tjänsten och ge ärlig feedback.
Driver du ett företag inom exempelvis bygg, stål, montage, installation eller närliggande verksamhet får du väldigt gärna testa.
Jag är också intresserad av feedback från andra företagare:
Är detta ett problem ni känner igen? Vad skulle krävas för att ni själva skulle använda en sådan tjänst?
All feedback uppskattas – både positiv och negativ.
/ Sebastian
Grundare, ProjektSignal