Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Nykomling
1

företagsintresserad

Hej företagare!

Jag är en kille på 40-år som har gått från jobb till jobb hela livet. Jag skriver för att jag är intresserad av företagslivet som säkert många är. Mitt mål i livet är ett jobb som skulle motivera mig och få mig att känna en meningsfullhet som mina anställda arbeten inte har fått mig att känna. Mina tankar är att jag skulle starta en glass eller korvkiosk eller liknande men jag har ingen aning hur jag skulle göra. Min poäng är att jag just nu går på A-kassa, jag har ingen utbildning. Jag kommer förmodligen få ett jobb så småningom när jag fortsätter söka. Grejen är den att alla jobb jag haft har varit okej men tråkiga och meningslösa. Jag skulle vilja komma in i företagsvärlden på något sätt för att jag tror att där kanske motivationen finns för mig. Jag skulle vilja komma i kontakt med någon företagare typ som en praktikplats. Jag har ändå inget att göra just nu fram till jag får ett jobb. Jag vill gärna se hur det är att driva ett företag, om jag kan hjälpa till med enkla uppgifter så är jag villig att göra det gratis om jag kan få en inblick inom företagsvärlden.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Mitt förra jobb fick jag ut 21 000 /månaden, det var så djävulskt tråkigt. Jag skulle hellre göra något där jag tjänar 10 000 / månad där jag känner mening och motivation.

Förstår ni vad jag menar? Jag kan klara mig på inte så mycket men jag klarar inte ett tråkigt jobb 40h/veckan. Jag tror att om jag verkligen kände för något jag gjorde skulle jag kunna jobba mkt mer.

Tack för att du läste det här! Hör av dig!

med vänlig hälsning
X, Lund, Skåne
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.