Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 5 timmar sedan
Nykomling
1

Hej från Nynäshamn – byggföretagare som även gör webbutveckling

Hej alla!

Tänkte presentera mig och mitt företag här.

Jag heter Mateusz och driver Totalbygg Nynäshamn, ett byggföretag söder om Stockholm. Vi gör det mesta inom bygg – badrumsrenoveringar, tillbyggnader, altaner, dränering, och en hel del annat.

Det som kanske inte är lika vanligt är att jag vid sidan av byggverksamheten även jobbar med webbutveckling och SEO genom mitt andra företag Apex Studio. Började med det som ett hobbyprojekt men det har vuxit till en riktig verksamhet.

Kombinationen bygg + tech är intressant. Många hantverksföretag har riktigt dåliga hemsidor, och jag förstår varför – man har fullt upp med att jobba och hinner inte sitta och pilla med webbdesign. Samtidigt är en bra hemsida avgörande för att få in nya kunder idag.

Några saker jag gärna diskuterar:
- Hur hittar ni era kunder? Anbud, hemsida, mun-till-mun?
- Har ni testat att göra SEO/marknadsföring själva eller anlitar ni någon?
- Hur hanterar ni den administrativa sidan (fakturering, bokföring, tidsrapportering)?

Kul att vara här, ser fram emot att utbyta erfarenheter!

/Mateusz
Totalbygg Nynäshamn – totalbyggarna.se
Apex Studio – apexstudio.se
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.