Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 2 veckor sedan

Sponsormatch

Jag heter Fredrik och står bakom SponsorMatch.

Idén föddes ur att sponsring ofta sker med god vilja, men utan tydlig insyn i vad du får tillbaka.
Med SponsorMatch vill jag göra sponsring mätbar – så att du ser vilken räckvidd och synlighet ett sponsorskap faktiskt ger. Det blir en form av marknadsföring där du både ger tillbaka till idrotten och samtidigt bygger ditt varumärke på ett genomtänkt sätt.

Kolla gärna in plattformen om ditt företag vill synas på ett nytt och mer träffsäkert sätt genom sponsorer

Fredrik, SponsorMatch
Sponsormatch.se

Medlem
40
2
detta är ju en praktiskt idé.
Engagerad medlem
365
28
Ja verkar väl bra men rätt liten marknad tänker jag?

Kostar det något för användarna eller tar ni någon procent på beloppen?

Svar till Jan-E O:

Ja verkar väl bra men rätt liten marknad tänker jag?Kostar det något för användarna eller tar ni någ...
Hej!

Jag skulle säga att marknaden är rätt stor. Samtliga idrottsföreningar i Sverige är beroende av sponsring, alla enskilda idrottare som satsar på en elitkarriär är beroende av sponsring. 

Sedan så har man event, goldklubbar och mycket mer. Ser man till vad sponsring omsatte i Sverige 2024 så var det 9,5 miljader. 

Har redan utan större marknadsförig genererat väldigt många användare. 

En procent tas ut på beloppet. 

Tack för din fråga. 

Mvh 
Fredrik

Medlem
40
2
1%, mot möjliga 9,5 miljarder.

ca 95 000 000kr in potentiell vinst om detta tar fart på riktigt. Inte illa.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.