Gravvård och skötsel

1
Hej,

Jag har precis tagit min första kontakt ut i världen med mitt nystartade företag som inriktar sig mot gravskötsel. Framförallt att tvätta gravstenar och att göra gravplatsen fin.
Riktmärket är att se över gravplatsen 1-2 gånger på år. Kyrkan bedriver dessa tjänster men på ett i mitt tycke bristfälligt sätt. Det finns flertalet människor där ute som varken har tid eller ork att ta sig till gravplatsen för att hålla den fin och fräsch. Det är tanken att jag ska driva vid sidan av mitt nyvarande yrke som en liten hobbyverksamhet(läs enskild firma). Jag ämnar även att sammarbeta med lokala blomsteraffärer för plantering och liknande.
Idag arbetar jag som informationsingenjör men har tidigare arbetat inom neonatalsjukvård. Viss del av kommande intäckter är tänkt för mig att hjälpa familjer som har förlorat barn. Att erbjuda att ha det fint hos deras barn helt kostnadsfritt. Att plantera lite blommor, göra det mysigt med något gosedjur och liknande.

Företaget får kallas Oxbackens gravvård och utgår i från Kronobergslän i Småland. Min kundbas ämnas att vara kring Alvesta och Växjötrakten.

Mig kan ni gärna kontakta här eller via [email protected]

Trevlig dag!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.