Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 7 år sedan
Nykomling
1

HEJ! Nystartad webshop ber om åsikter.


Hej! som rubriken lyder så har vi precis startat upp en webshop. Vi hade varit väldigt tacksamma ifall någon hade kunnat tänka sig att ta sig en titt på den och komma med lite feedback om vad som tycks behövas förbättras osv.

Tack på förhand mvh.

coolthing.net/
Engagerad medlem
371
48
[color=#0000ff]Imponerande många och fina bilder[/color]
.Spontant känner jag att att du missar två viktiga tillfällen att
påverka/ uppmana prospect att köpa.

Inne på sidorna i butiken har du Category-text och Product-text
där du kan -och måste- påverka, UPPMANA till köp.

[color=#0000ff]Att ha mycket produktfakta i ord och bild fungerar inte- .d.v.s. räcker inte.[/color]

Om du låter folk tolka all produktfakta och själva dra slutsatsen att handla
så lever du farligt.

Du måste skriva om KUNDNYTTAN och uppmana, att beställa, ta hem, prova,
Sätta produkten i "händerna på prospect" och visa så bekvämt och bra
det är att handla hos dig.

Du vet säkert redan att du måste packa och slå in din vara som om den vore en fin present
och lägga i ett kort med vänlig hälsning och en minibroshyr eftersom det är först på
repeat-köp som du börjar tjäna pengar på din kund.


Jag såg att du hade 20-60 dagars leveranstid
vilket är en starkt köp-bromsande faktor.
(-jag jobbar med flera kunder -och har leverantörer- som levererar samma dag som ordern kommer in)

-ta inte illa upp för att jag predikar lite!
www.redaktuellt.n.nu
driv-eget-utan-hemsida.blogspot.com
Redaktuellt
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.