Tänkte ta tillfället att presentera mig och mitt företag Glooby, som jag har utvecklat från grunden tillsammans med min kollega Emil.
Glooby är en resesökmotor som hjälper privatpersoner och företag att jämföra priser på flyg och hotell. Vi jämför priser från cirka 140 olika flygbolag, resebyråer och bokningssidor för att hitta de bästa priserna. I tillägg har vi utvecklat funktioner för att se den mest bränsleeffektiva flygresan och miljömärkta hotell. Vi var faktiskt de första globalt sett som har utvecklat detta. Vi har utvecklat en beräkning som räknar ut koldioxidutsläpp för alla flygerbjudanden. För hotell har vi samlat in miljömärkta hotell från organisationer som t.ex. Svanen och byggt den största tillgängliga databasen av miljömärkta hotell.
Vår målsättning är att kunna erbjuda våra användare de bästa priserna på nätet och samtidigt öka medvetenheten kring miljö och marknadsföra t.ex. hotell som tar miljö och CSR på allvar. Något som debatterats en del de senaste åren.
Vi började utvecklingen av hemsidan och konceptet för några år sedan. Vi kom egentligen igång på riktigt för cirka 1 år sedan och lanserade på riktigt hemsidan förra sommaren.
Vi har utvecklat allt från grunden och vore tacksamma om vi kunde få lite feedback. I dagsläget är vårt största fokus att öka trafiken till sajten och synas för mer människor. Vi lägger just nu mycket fokus kring SEO och har utvecklat lite häftiga funktioner på hemsidan för att ge extra värde för besökaren. Vi lanserade ganska nyligen destinationer, där man kan läsa och få information kring en destination, samt flyg- och hotellerbjudanden.
Tack!