När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Tänkte ta tillfället att presentera mig och mitt företag Glooby, som jag har utvecklat från grunden tillsammans med min kollega Emil.
Glooby är en resesökmotor som hjälper privatpersoner och företag att jämföra priser på flyg och hotell. Vi jämför priser från cirka 140 olika flygbolag, resebyråer och bokningssidor för att hitta de bästa priserna. I tillägg har vi utvecklat funktioner för att se den mest bränsleeffektiva flygresan och miljömärkta hotell. Vi var faktiskt de första globalt sett som har utvecklat detta. Vi har utvecklat en beräkning som räknar ut koldioxidutsläpp för alla flygerbjudanden. För hotell har vi samlat in miljömärkta hotell från organisationer som t.ex. Svanen och byggt den största tillgängliga databasen av miljömärkta hotell.
Vår målsättning är att kunna erbjuda våra användare de bästa priserna på nätet och samtidigt öka medvetenheten kring miljö och marknadsföra t.ex. hotell som tar miljö och CSR på allvar. Något som debatterats en del de senaste åren.
Vi började utvecklingen av hemsidan och konceptet för några år sedan. Vi kom egentligen igång på riktigt för cirka 1 år sedan och lanserade på riktigt hemsidan förra sommaren.
Vi har utvecklat allt från grunden och vore tacksamma om vi kunde få lite feedback. I dagsläget är vårt största fokus att öka trafiken till sajten och synas för mer människor. Vi lägger just nu mycket fokus kring SEO och har utvecklat lite häftiga funktioner på hemsidan för att ge extra värde för besökaren. Vi lanserade ganska nyligen destinationer, där man kan läsa och få information kring en destination, samt flyg- och hotellerbjudanden.
Hej.
Vad coolt initiativ!
Jag tycker att hemsidan ser bra ut och den är lätt att navigera på. Man hittar det man söker och det är lätt.
Om du vill locka fler till att besöka just din hemsida, så är det lättast om du har en nisch pga konkurrensen inom denna bransch.
Men som sagt så har du en nisch och då kan du utifrån den börja skapa marknadsföring(Reklam, synas på sociala medier m.m).
Ta reda på hur dina potentiella kunder är. I detta fall så är dem miljömedvetna och då ska du göra reklam på ett sätt som visar att ni är det bästa valet för alla miljomedvetna människor.
Lycka till!
[quote="ReklamEliten" post=53928]Hej.
Vad coolt initiativ!
Jag tycker att hemsidan ser bra ut och den är lätt att navigera på. Man hittar det man söker och det är lätt.
Om du vill locka fler till att besöka just din hemsida, så är det lättast om du har en nisch pga konkurrensen inom denna bransch.
Men som sagt så har du en nisch och då kan du utifrån den börja skapa marknadsföring(Reklam, synas på sociala medier m.m).
Ta reda på hur dina potentiella kunder är. I detta fall så är dem miljömedvetna och då ska du göra reklam på ett sätt som visar att ni är det bästa valet för alla miljomedvetna människor.
Hoppas ni förstår vad jag menar. :) Om ni behöver hjälp inom marknadsföring eller liknande, så skulle vi på ReklamEliten kunna hjälpa er.
Lycka till![/quote]
Stort tack för din kommentar! Jag håller absolut med om att vi behöver satsa på vår nisch. Samtidigt kostar det lite pengar att marknadsföra sig inom vår väldigt konkurrensutsatta bransch. Vi arbetar nu så mycket som möjligt för att nå ut till potentiella kunder i form av miljömedvetna privatpersoner och företag :) Det gäller bara att vara lite kreativ när det kommer till att nå så många kunder som möjligt - till så lite pengar som möjligt.
Vi återkommer om vi behöver hjälp med marknadsföring!
Inga problem. Jag förstår vad du menar och budgeten är alltid det mest krångliga för nystartade företag, men det finns många sätt att marknadsföra sig gratis/nästan gratis.
Till exempel så skulle ni kunna anordna en tävling utav något slag. Det brukar alltid fungera om man har ett bra första pris, men undvik då att ha tävlingar med "Motivera varför du just ska vinna" eller liknande då många kommer tänka att det är omöjligt att vinna och kommer således att inte vara med i tävlingen. Det leder till att mindre personer deltar och då får man mindre uppmärksamhet.
Du förstår säkert vad jag menar. Det gäller att vara kreativ som du redan nämnt och då behöver man inte alltid spendera mycket pengar. :)
ReklamEliten, Billig och Snabb reklam.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.