Synpunkter på min plan?

1
Jag kastar mig ut i det okända efter jobbat på samma företag sedan 90 talet. Jag kommer från Tryckeri branschen och har mest suttit bakom datorn med att förbereda trycksaker. De sista åren har jag startat upp ett litet eget företag med Foto och Layout. Men det var inte förenligt med mitt riktiga jobb och nu har jag sagt upp mig. Efter ett tags funderingar om ny fast anställning så fick jag helt plötsligt tag i en super billig stor lokal i grannstaden Sala. Kunde inte motstå den och nu förbereder jag den för mitt nya företag som jag ska starta upp. Där ska jag ha kvar min layout och foto verksamhet men då jag fotar mycket natur och miljöbilder så kommer man lätt in på turism, upplevelser och friluftsliv och ting till detta ska säljas i lokalen är det tänkt.

Så långt har jag kommit. Men efter som jag saknar erfarenhet om hur man sköter en affär och allt det där med inköp från olika håll har jag ingen vidare koll på. Några tips om ditt och datt när det gäller att stata upp en butikverksamhet där ute? 🙂
40
1
Hej. Det låter som en spännande idé/plan. :) Men se till att du marknadsför dig rätt så ordentligt , så att du kan ha kunder från minut 1. Det kan du t.ex. göra genom att ha ett officiellt Öppningsdatum med specialerbjudanden som så t.ex. bra rabatter och kanske att de 50 första får en goodiebag från dig. Sedan så gör du reklam för detta och då borde det komma folk och flera av dessa kommer sannolikt att komma flera gånger om de känner sig nöjda. :) Skulle du vilja ha hjälp med Marknadsföring, Profilering eller liknande , så finns vi på ReklamEliten till din hjälp. Vi skapar allt detta och mer till ett bra pris och vi har även Gratis frakt. Hoppas vi ses på www.reklameliten.se
ReklamEliten, Billig och Snabb reklam.
4
Hej. Jag tror att det mesta av dina frågetecken rätar ut sig med tiden. Det gör det för mig i allafall. Är nystartad och kan inget om skatter och momser mm. Jag ringer stup i kvarten till skattemyndigheten och frågar. De är väldigt hjälpsamma och ofta kan hänvisa vidare. Man lär sig så länge man lever :bravo Lycka till
8
1
Tips angående marknadsföring så se till att börja nätverka i din stad och närliggande orter. Jag släpper en artikel, V. 3 i min säljskola här på sidan som kommer om några veckor, med tips på vart du kan hitta affärsnätverk och hur. Genom ex.vis att besöka BNi och ha specialerbjudanden bara för dem som är där deras kontakter så kan du snabbt få nya kunder till butiken. Vill du ha fler tips så maila gärna mig så hjälper jag till. Lycka till! / David
Omvärld -> Kommunikation -> Affärer

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.