Jag har startat ett telemarketingföretag - Sweden Assistance

4
Hej alla,

Thomas heter jag, är 30 år och har precis tagit mitt första kliv in i den stora företagsvärlden. Allt är väldigt nytt, det är mkt att lära, men oj så stimulerande, roligt och lärorikt! Jag är bosatt i Tyskland och München men p.g.a. olik kultur och nytt språk är det inte så enkelt för en "utlänning" att hitta ett trivsamt arbete. Så.. Jag bestämde mig för att starta ett eget företag, jobba från Tyskland men mot Sverige. Jag har i dagarna startat ett företag inom Telemarketing - Sweden Assistance, nu hoppas jag också så klart på att få jobba!!!

Företaget har en hemsida: http://www.sweden-assistance.com och vi har en mail-adress som är: [email protected]

Jag vore oerhört tacksam för tips, kritik, hjälp, erbjudanden eller bara vardagligt prat som rör denna typ av företagande.

Tack!

Mvh,
Thomas Andersson
640
5
Hej Thomas! Kul att du dragit igång egen låda! Kan du inte berätta lite mer om vilken erfarenhet du har som säljare? MVH R
4
Hej, ja det är kul. Har inga tidigare erfarenheter av eget företag så det är mycket som är nytt. Erfarenhet som säljare har jag från flera olika håll, har tidigare arbetat som försäkringsmäklare, Call-center agent, Säljare för kontorsartiklar samt arbetat många år inom Hotel/Spa service där stor vikt läggs på att boka, sälja, merförsäljning o.s.v. fast då med direktkontakt med kunden.
7
Hejsan! Jätte kul att du kommit igång med ett TM-bolag, en sak jag direkt reagerade på är att hemsidan är alldeles för basic i form av design och uppbyggnad, förstår att du använt dig av 1und1's egna system för att bygga upp hemsidor, en hemsida är ditt varumärke utåt där du presenterar dig och ditt företag, vid en satsning av TM-bolag så känns det ganska självklart att lägga ner lite pengar i en fin och professionell sida. Vill enbart komma med tips som hjälper dig på traven! Är du i behov av en sida så skulle jag kunna stå till tjänst med detta då jag sysslat med webdesign oerhört länge och även drivit verksamhet på det. -Har du fått tag på några bra uppdrag att sälja? -Skall du rikta dig emot privatpersoner/företag Önskar dig all lycka till! Med vänliga hälsningar, Mathias
Öka din synlighet och etablera er i sociala medier, köp Svenska fans till din facebook sida hos www.bespotted.se eller www.mrlike.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.