Mötesplats för människor med affärsidéer och investerare
Jag har under en längre tid gått och tänkt på att det vore kanon om det fanns en arena där människor med affärsidéer, företagsidéer, visioner, etc. kunde stråla samman, presentera sina affärsidéer och söka efter andra kompetenser. Det finns många människor som går runt och bär på kreativa och lönsamma idéer men det svåra är att komma vidare från idéstadie till utvecklande. Ofta räcker det inte med den egna kompetensen utan denna behöver ofta kompletteras med andras kunnande och erfarenheter. Dessutom är man ofta i behov av någon som är villig att investera. Problemet idagsläget är att allt är så utspritt. Du får söka efter andra kompetenser/potentiella kompanjoner på ett ställe och investeringsmöjligheter på ett annat ställe (ofta vet man kanske inte ens vart man ska leta)
Min idé är (kortfattat) helt sonika att skapa en sofistikerad virtuellarena (likt monster eller platsbanken) där människor med affärsidéer, som behöver komma vidare i processen, kan presentera sina idéer och söka efter kompanjoner med specifika kompetenser. Tanken med denna arena är att den även ska fungera som en plattform för investerare/riskkapitalister att söka bland lukrativa idéer som de i ett tidigt skede vill gå in och satsa på. På så vis genereras en "win/win" situation, där både människorna med idéerna och investerarna gynnas.
För att komma vidare med denna idé behöver jag folk som tycker att detta låter intressant och som är villiga att ingå ett samarbete. Så känner du att detta är något för dig så hör av dig till mig.
Hälsningar / Fredrik Därth
Mailadress - kv06dafr@hlk.hj.se
Min idé är (kortfattat) helt sonika att skapa en sofistikerad virtuellarena (likt monster eller platsbanken) där människor med affärsidéer, som behöver komma vidare i processen, kan presentera sina idéer och söka efter kompanjoner med specifika kompetenser. Tanken med denna arena är att den även ska fungera som en plattform för investerare/riskkapitalister att söka bland lukrativa idéer som de i ett tidigt skede vill gå in och satsa på. På så vis genereras en "win/win" situation, där både människorna med idéerna och investerarna gynnas.
För att komma vidare med denna idé behöver jag folk som tycker att detta låter intressant och som är villiga att ingå ett samarbete. Så känner du att detta är något för dig så hör av dig till mig.
Hälsningar / Fredrik Därth
Mailadress - kv06dafr@hlk.hj.se