mencare.se - En nystartad hudvårdsbutik för män

3
Hej,

Heter Stefan är 38 år och har efter många års tvekan äntligen fått ändan ur vagnen och startat ett företag.
Firman består än så länge av en nätbutik där jag säljer hudvårdsprodukter till män.
Öppnade den i januari i år. Hoppas få igång den så pass mycket så jag kan leva på den och öppna något slags utlämningslager/butik också.
Butiken heter www.mencare.se och är en opensource programmvara kallad OsCommerce.

Är i grunden programmerare så att fixa till butiken som är gjord i PHP och MySql var inte så svårt. Om det finns någon som har frågor eller funderingar om OsCommerce så kan du alltid fråga mig. Alltid kul att hjälpa till.

Just nu så är inte ordermängden den största, 1 om dagen  🙂, men hoppas det kommer att öka under tidens gång. Jag finns med på Kelkoo, Prisjakt och Google än så länge och de är rätt billiga. Funderar nu på om jag ska satsa på att göra reklam på en modesite för män.
Är rätt dyrt så jag vet inte om det är värt pengarna...
Hur gör ni för att nå ut till privatpersoner? Har ni några erfarenheter om vilken typ av marknadsföring som ger bäst resultat?

//Stefan
223
2
Reklam på en modesajt för män låter som helt rätt väg att gå, men att lägga pengar på en kampanj känns i nuläget aningen tidigt...[br][br]Förvissa dig om att det finns en marknad. Analysera träffstatistiken - en försäljning om dagen, men på hur många besök?[br][br]Din målgrupp är modemedveten, men jag känner att formen på mencare.se inte riktigt motsvarar de förväntningar en sådan målgrupp kan ha. Som butik betraktat saknar jag ett skyltfönster...
1616
6
Som foe skriver saknas ett skyltfönster och reklamsatsningen du skulle vilja göra är nog bättre investerade pengar i att upprätta ett sådant än på annonsering. Utöver det saknar jag produkter som praktiskt taget säljer sig själv. Mintschampoo skulle jag nog aldrig köpa.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
3
Butiken har mellan 20-30 besök om dagen, så det är inte så många.[br]Skyltning, ja det tycker jag är svårt att få till. Har provat några olika utformningar, men inte varit riktigt nöjd med det jag åstadkommit. Finns det några artiklar eller tips att läsa om detta ämne? Letade på denna site men hittade inget.[br][br]//Stefan[br]
1616
6
Det bästa du kan göra är att besöka andra butiker och analysera orsak o verkan. Det är viktigt att du sätter dig in i vad som inte för dig ser bra ut utan vad för din målgrupp som ser bra ut, är säljande och lättnavigerad.[br][br]m du skapar det underlaget först blir det lättare för dig att se hur du ska lösa den tekniska biten.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
223
2
1 avslutad affär på 30 besök låter väldigt bra, men siffrorna är lite för små för att erbjuda statistisk signifikans. Som Mojo föreslår, kika runt lite på större webbshoppar. Ta reda på vem som gjort dem och hör om de i sin tur kan hjälpa dig lite på traven. Se till att den som hjälper dig inte bara kan formgivning utan även kommunikation. Om det blir bra, låt även den personen utforma din annons - din kampanj får inte falla på en sån grej, och det är helt fel sak att snåla med.[br][br]Därefter är det dags att adressera trafikproblemet. Jag tror säkert att Cafe.se eller Slitz.se ger dig ett bra ingångspris om du berättar att du är ny i gemet - kanske förklara att du är en given annonsköpare, men att du vill smygprova lite först...
3
Tack för era tips![br]Ska uppdatera index sidan så den förhoppningsvis blir mer spännande.[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.