När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Vi på IA tillhandahåller en tjänst där du som kund kan skicka in frågor via SMS som vi sedan besvarar. Kostnaden är 10 kr och nr är 72 456. Börja din fråga med Vem, Vad, Hur, När, Kan eller Var. Frågorna besvaras inom 10 min. Hittar vi inget svar behöver du inte betala något.
Hej och välkomna till forumet![br][br]Spännande och användbar tjänst men jag blir lite osäker när jag läser - "Frågorna besvaras inom 10 min eller inte alls." [br]Vad avgör om ni svarar? ;)
Liten felformulering ifrån min sida ber om ursäkt för detta. [br]Om vi inte hittar svaret så kommer det inget svar och man slipper betala för tjänsten. [br]
Hur många frågor räknar du med att hinna besvara per timme? I bästa fall kanske 15 frågor. Det ger 150 kr/timme inkl. moms, alltså 120 kr exkl. Känns inte så lukrativt. Men en kul idé är det iallafall. Kan du fixa ett datorprogram som svarar, och alltså automatiserar det hela är det ju en helt annan sak. [br][br]Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen
Lundgren Creative Health & Safety AB http://www.l-c.se http://www.hlr-instruktorsutbildning.se http://www.defibrillator-hjartstartare.se http://www.skanehlr.se
Låter lite invecklat tycker jag.[br]Det är ju som om man ringde 118 118 och den som svarade satt och bläddrade fram svaret i en telefonkatalog. (eller det är kanske det dom gör där :giggle)[br][br]Vore det inom ett visst ämne kunde man lägga in alla tänkbara frågor i en databas och sedan koppla den till sms. Men är frågan om vad som helst blir det ju omöjligt att göra en databas.[br][br]Om frågan inte är rätt, måste man betala ändå? Vem avgör om frågan är rätt svarad?[br]Hur skulle t.ex frågan "Vem kom först - hönan eller ägget? besvaras?[br][br]
Det fina i "kråksången" är att det är operatörer som svarar på frågorna. Alltså gymnasieungdomar, studenter m fl som sitter framför datorn vilket fall som helst. Fast nu tjänar dem lite pengar istället. Databas är ingen bra idé då många av våra frågor är bundna till vår samtid. Vem är kommunchef i Södertälje, vem är transportminister i UK mm. [br][br]Frågor per timme finns ingen begränsning då det är byggt på en tekniskbas som klarar hur många frågor och hur många operatörer som helst. [br][br]"ett utländskt namn och samtidigt ha en Svensk toppdomän"??[br]Man måste inte betala om svaret är uppenbart fel. Man anmäler då svaret till oss sedan bestämmer vi om man fått ett rätt eller fel svar. Naturligtivs är frågor som "hönan eller äget" "vad är meningen med livet" något som vi inte svarar på men det förstår våra kunder. [br][br]Förövrigt ger det inte 120 exkl moms då telekomopertörerna tar ganska saftiga avgifter. [br]
JAg tycker idén verkar väldigt bra och väl genomtänkt och är det sedan skolelever[br]som besvara frågorna, så slipper man själv bli upptagen. :bravo[br][br]Vad jag menade med namnet var: www. engelska. se[br]Hade hellre set ett svenskt namn som hade .se[br]Ungefär så..
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Okej ja förstod nästan att du menade det haha. Anledning till detta är helt enkelt att jag fastnade på namnet Instant Answer och .com domänen skulle kosta mig många 1000$ så det var inte att räkna med.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.