Reklam tar upp för stor plats

1
1
Viss reklam tar upp för stor plats på denna sajt. Det tar också mer än 35 sekunder för sidan att ladda fullt pga reklamen. ?

Jag förstår att Företagande vill ha in en små slant för sajten, men detta är för mycket.

103
33
Välkommen till media sverige .. =) Använd "uBlock Origin", går fortare än att försöka påverka media .. =) I övrigt, så håller jag med dina synpunkter, ibland blir det bara "to much" .. Ha nu en underbar dag därute i media kaoset .. =) .
822
48
35 sekunder är inte den vanliga laddtiden, det kan bero på andra saker. Vi kan inte driva sajten utan annonser och annonsblocker som du förespråkar Startify är förödande för oss. Vi kommer att tvingas lägga ner om fler börjar använda det. Vi kan likställa det med att gå och äta på en restaurang och ta springnota. Vill ni hellre betala en månadsavgift? Det är fullt möjligt att lösa och något vi diskuterats då annonsintäkterna minskat rejält. De flesta sajter har samma problem.
1
1
Laddtiden kan vara pga något Chrome tillägg absolut, dock är det bara på företagande jag har såna laddtiden och med reklam blockare så är laddingstiderna normala för mig. Personligen har jag ingenting emot annonser, för mig är det storleken jag stör mig på. Jag går in på företagande och 90% av sidan trycks ner och ersätts med en annons. Jag hoppas du kan förstå att annonser som denna möjligtvis leder till minskade intäker när användare sätter på en reklam blockare för att få se sajten istället för en stor annons.
822
48
Tack för feedback! Vi kollar på hur vi ska lösa detta. Kanske ryker de stora men behöver då ersättas med annan intäkt. Frivillig sponsring är med en väg där medlemmar kan swisha en summa. Håll ut :)
103
33
[quote="Patrik Nilsson" post=42025] Vi kan inte driva sajten utan annonser och annonsblocker som du förespråkar Startify är förödande för oss.[/quote] Jag är fullständigt medveten om det, men jag tror att istället för mega-annonser kanske en premium modell som Breakit har skulle kunna funka, om man har resurser att skriva intressant premium innehåll. Om folk använder reklam blockerare, så är det för att det är uppenbara fel på reklam mängden, typ Aftonbladet. .
822
48
Jag är osäker hur bra det går för Breakit. Flera miljoner back två senaste åren. Så vi får se. Men helt klart är det värt att titta på alternativ, det ska vi göra.
1009
206
Själv stör jag mig inte så mycket på reklamen i sig. Jag använder mest forumet och det som stör där är den hoppande reklamen överst. Sidan laddar, man scrollar, det hoppar upp en reklam, sidan hoppar upp och ner någon gång och har man otur klickar man på helt fel sak. Det tar väl ca 5 sekunder innan allt hoppat klart, men man får ju ont i ögonen förutom att man inte vill vänta.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
822
48
Vi ska kolla på detta!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.