Senast uppdaterad för 3 år sedan

Grundläggande principer inom offentlig upphandling


Står i begrepp att ge mig på att lägga in ett anbud och försöker sätta mig in i hur det här med upphandling fungerar.





 





Vad innebär dem fem principerna? Behöver jag känna till dem?

Hej Boris!
De fem grundprinciperna när det kommer till offentliga upphandlingar eller affärer som jag hellre vill att vi fokuserar på.
De fem princperna innebär egentligen att alla ska få delta på lika villkor och det ska vara tydligt vad som efterfrågas och hur man blir bedömd. 
Alla intyg och certifikat inom hela EU som visar kvalitet eller kunskap ska godkännas oavsett vilket land vi jobbar i eller lägger anbud i.
Vill du veta mer kan du kolla på Upphandlingsmyndigheten hemsida där detta förklaras ännu utförligare.
Upphandlingsmyndigheten förklarar
Fredrik Tamm 
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: