När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Idén är ju lysande. Men jag tror att de etablerade uthyrningsfirmorna
kommer att göra allt för att en del myndigheter som lånar sitt öra
till dem skall lyckas sätta käppar i hjulen .
Att starta en ren biluthyrningsfirma är mycket komplicerat och dyrbart.
Självklart skall folk få göra som de vill med sin egendom
må det vara låna eller hyra ut.
Hoppas att det sprider sig.
Samåkningsdelen tror jag nog i vissa fall kan ha en marknad. Dock frågar jag mig i så fall om varför det inte spritt sig redan under åren? Nu börjar ju bilåkandet snarare bli billigare med tanke på allt snålare bilar.
Sen har vi i Sverige en väldigt flexibel arbetstid som också ställer till det för samåkarna. Det funkar ju mest för den som jobbar 7-4 på en industri, och i den kategorin är det redan många som just samåker.
Uthyrningsdelen är jag mer tveksam till, just beroende på det som Imre är inne på.. Jag vet inte hur dom tänker sig gå förbi uthyrningsreglerna som kräver både genomgången kurs ( som anordnas av en enda part..tala om monopol ) och sen tillståndsansökan.
Ja det blir sannerligen spännande att följa detta. Tycker det är en utmärkt idé och vad jag har läst så verkar det fungera väldigt bra i Danmark. Samåkning vet jag inte hur många svenskar ställer sig till, det hade ju varit väldigt bra för miljön och trafiken i storstäderna helt klart.
Jag har läst om detta, det ska bli intressant att se hur det går! Tror att vi kommer att röra oss mer och mer mot denna sortens bilägande i framtiden. [url=http://www.di.se/di/artiklar/2015/10/15/leasingbilar-tar-plats-i-delningsekonomin]http://www.di.se/di/artiklar/2015/10/15/leasingbilar-tar-plats-i-delningsekonomin[/url]
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.