Val i USA

76
1
Personligen tycker jag det är en härlig morgon!  :bravo Barack Obama har utropats till  :winner och kommer bli president.

Vad tror ni det kan betyda för världsekonomin och hur det slår här hemma och för oss företagare?
~ Gör det svåra enklare ~
Med rätt stöd i HR blir personalarbetet både lättare, effektivare och ger bättre resultat.
www.personaleffekt.se
2066
2
Har svårt att se hur han skulle kunna strula till det mer än den förre snubben.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1165
Jag tillhör också de glada, för Amerikas skull. Barack Obama har att ta hand om en ekonomi i ett sådant miserabelt skick att inte ens Göran Persson skulle vilja ge sig på att med förnumstiga råd reda ut den :-)[br][br]Samtidigt finns det enorma förväntningar på reformer i form av skattesänkningar, sjukförsäkringar och en kanalisering av medel till de fattigaste grupperna. [br][br]Jag tror att han är mannen som kan göra det. [br][br]I valkampanjen har han haft, precis som McCain, en viss protektionistisk ton i sina tal. Den låga dollarkursen bemöttes med påståenden som "vill de inte ha våra dollar, så kan vi se till att de slipper genom att sluta handla dem". Oljepriset hade argument som "vi kan inte ge bort vår rikedom till dem, vi måste hitta alternativ". [br][br]På kort sikt ser jag inget positivt för någon annan. Men på längre sikt är det naturligtvis bra om USA:s ekonomi är utan frågetecken, deras valuta är i balans och deras handel inte hotar att totalkollapsa. (Det var nära i somras när oljan nådde rekordhöjder och dollarkursen hårt pressad).
2360
37
En bra ledare var det än är föder framgång för många.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
3
Jag visste att Obama kommer att vinna.  :bravo  Från de intervjuer jag har sett verkar det som den här killen har vad som krävs för att vara en av världens starkaste ledaren. Ekonomiska förändringar inte sker över en natt, låt oss vänta och se .. :nicka
[URL=http://www.bastakuponger.se]dagens gåva idéer ..[/URL]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.