Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 6 år sedan
Nykomling
1

Avsluta service hos kund


Hej,

Vi har en kund som begär ett nytt golv av oss efter att det uppkommit repor efter felsökning av deras spis. Golvet är 5-6år och slitet, bedömning av golvläggare.

Det blir försäkringsärende.

Vi känner dock att vi inte vill fortsätta med arbetet på spisen. Tror inte att kunden kommer bli "nöjd" och därmed får vi inte betalt. Finns inga skriftliga avtal förutom sms med kostnadsförslag som kunden godkänt.

Efter våran felsökning har en släkting till dem som är vitvarutekniker arbetat på spisen.


Får vi avbryta om vi inte debiterar felsökningen?
Engagerad medlem
130
17
Testa och ställ frågan till juridikstuderande på: www.lawline.se
http://www.cupsupport.se | http://www.fullpott.se | http://www.kalmarsundsparken.se | http://www.domänstatus.se
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.