Jag bokade en webbannons som skulle börja den 31 okt (fred) under 6 månader. På måndagen 3 nov. fick jag fakturan. Under helgen fick jag inga klicks från denna webbannonsör och undrade om det var möjligt att ha en provmånad istället för att se hur trafiken blev och i så fall förtsätta med den totala tiden på 6 mån om allt verkade bli bättre. Fast det gick inte då de sa att fakturan redan skickats ut. Jag undrade sedan om jag kan ändra till att bara annonsera i 1 månad (man kan annonsera under 1 månad eller 6 månader) - fast det gick inte heller då fakturan redan skickats, blev jag meddelad.
Med andra företag jag annonserat på så har jag oftast fått en orderbekräftelse eller t.o.m orderbekräftelse som jag skrivit på och skickat tillbaka innan fakturan kommit.
Mellan alla dessa mail med förteget så har denna person blivit mer och mer agressiv i sina mail och menar att det är bindande genom e-post och att jag måste betala för 6 månader och säger att om jag inte betalar denna summa så tar han mig till inkasso samt tar bort en annon annons jag redan betalat för flera månader men som är giltig i ett år. Han har sedan igår tagit bort annonsen - som var på deras sida i 3 dagar. Datumet för att betala fakturan är 28 Nov.
Är det någon som vet hur bindande en faktura är? Jag menar kan man verkligen inte ändra på en service om man inte är helt nöjd? Annonsen har ju knappt startat... Någon som vet vilka rättigheter man har som företagare att betala faktura eller ändra?
Jag uppskattar om det finns någon som har lite info eller kanske vet var jag kan ta reda på hur fakturor är bindande m.m.
Tack på förhand!