Ändringar i egentagna bilder

74
1
Hej, trevlig sida 🙂

Jag har en liten frÄga. Om jag gÄr ut pÄ stan och tar en bild av t ex en bil, fÄr jag dÄ sedan lov att Àndra den bilden hur jag vill (i photoshop) och anvÀnda i en kommersiell verksamhet?
T ex Àndra sÄ att det ser ut som det stÄr mitt företagsnamn pÄ bilen eller liknande? Jag tror inte det finns nÄgra regler som direkt stoppar det eller?

Mvh hej2  :nicka
70
3
SÄ lÀnge föraren inte syns och registreringsnumret inte syns (eller byts ut) sÄ Àr det bara att köra pÄ. Vem ska kunna identifiera bilen och brÄka om det?[br][br]DÀremot kÀnns det inte direkt Àrligt att ha flaska bilder pÄ en företagsbil som man inte Àger... Ett bra sÀtt att kasta allt förtroende i soptunnan.
Kent Kumpula
Uppsala Bildteknik AB
www.uppsalabildteknik.com
74
1
Jo i för sig, de har du rÀtt i, inte sÄ bra för ens förtroende. Tack för svar :)
450
MÄnga fina trÄdar pÄ detta Àmne hos www.fotosidan.se och deras forum.
2360
49
Freetime, mycket intressant detta med fotosidan, fastnade lÀnge dÀr dÄ jag Àr pÄ jakt efter en eller ett par kameror för ett par planerade jobb.[br]Hej2  Det fins mÄnga sÀtt att synas pÄ antingen det Àr bra eller dÄligt enl. vissa.  DÄ kom jag att tÀnka pÄ en gammalt reklamtrick som Pickos Budbilar anvÀnde sig av för Ärtionden sedan och det var att man satte nummer pÄ bilarna allt eftersom man utökade, det var bara en sak man började inte frÄn 1. De blev stora men ur det gick sen har jag inte forskat i.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.