Jag vill fråga er . Jag driver enskild firma men jag vill gå till aktiebolaget istället och då undrar jag om jag ska starta ny aktiebolaget kan jag köpa ett bil till företag som företag kommer att äga eller måste man vänta 1 år tills man ser att man har inkomst ? Tack för svar.
Köpa bil i nytt aktiebolag
Hej
Jag vill fråga er . Jag driver enskild firma men jag vill gå till aktiebolaget istället och då undrar jag om jag ska starta ny aktiebolaget kan jag köpa ett bil till företag som företag kommer att äga eller måste man vänta 1 år tills man ser att man har inkomst ? Tack för svar.
967
85
Hej,
Självklart kan du köpa en ny bil direkt om medel finns. Annars är det en fråga till kreditinstitutet,
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.
Senaste nytt
Nytt i forumet
för 11 timmar sedan
Johan Boström svarade i tråden Hur ska jag spara i mitt eget nystartade aktiebolag?
för 11 timmar sedan
Johan Boström svarade i tråden Rättelser innan årsbokslut
för 3 dagar sedan
Ny tråd: Investeringsfrågor som uppkommit
för 5 dagar sedan
Johan Boström svarade i tråden Hur bokför jag små löneuttag?