Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 13 år sedan

Import från Kina

Jag är otrolig sugen på att börja importera varor från Kina och har hittat massa som jag kan tänka mig att köpa via Alibaba.

Men har lite funderingar som är :

Vad behöver jag göra innan jag fullgör min affärsidé? Hört någonting om att kontakta arbetsförmedlingen/skatteverket?

Finns det någonting att tjäna inom området efter alla avgifter såsom tullavgift,hamnplats fraktavgift och moms ?
Jag föreslår att du inte börjar för brett utan fokuserar på att etablera affärsförhållande med leverantörer i Kina inom en specifik branch. Du får gjärna ringa oss så kan vi hjälpa dig lite på travel - det är ingenting vi tar betalt för. Pengar finns att både förlora och tjäna - detta beror helt på er marknad och produkt.
Fredrik Grönkvist, Limited Partner http://www.ScandinAsian.se - Er svenska partner i Kina vid såväl små som stora importaffärer
Jag har kontakter i Kina och kan hjälpa dig vid import. Skicka PM om du fortfarande behöver hjälp.
Jag importerar en del. Kan sälja vidare till dig. Antal spelar ingen roll. 1 st 1000st. 1 års garanti på allt. Då slipper du tänka på tull osv.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: