Blufföretag?
Någon som råkat ut för dem nån gång?
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Ben skrev:En av mina bröder som nyligen startade ett företag har blivit utsatt av, vad jag tycker skojare. yrkesregistret /comitnet. Vart än man söker på nätet så beskrivs dom som skojare ch bedragare. Hur dessa kan fortsätta med sin verksamhet är för mig ett mysterium.
:evil:
På varningslistan finns också sex sju bolag som ringer upp och berättar att företagets domännamn hotas. Ett "amerikanskt porrföretag" ska vara på gång att stjäla domännamnet med tillägget .nu eller .net i stället för .se.
- Men för 1.900 kronor lovar de att skydda företagets namn. Det är en ren bluff, vilket alla företagare som tänker efter en stund inser, säger Dick Malmlund.
danne skrev:Vad erbjöd de dig? Kan vara kul o veta så man är beredd när de ringer mig!
danne skrev:Varför säger de att ett "porrföretag" vill åt din domän? Låter ju inte så troligt eller?
Det är nästan så att man går o hoppas på att de ska ringa, vore kul att höra vad de säger. :twisted:
danne skrev:Alla dessa bluff företag som härjar runt och drar in en massa pengar blir man ju så irriterad på. Förstår inte hur de lyckas? De måste vara väldigt duktiga på försäljning.
Kalixbo skrev:danne skrev:Alla dessa bluff företag som härjar runt och drar in en massa pengar blir man ju så irriterad på. Förstår inte hur de lyckas? De måste vara väldigt duktiga på försäljning.
Hej - det första ni ska göra när ett för er okänt företag kontaktar er - skriv in företagets påstådda namn i sökmotorn. De 2 till 3 första svaren anger med all sannolikhet trovärdigheten hos företaget!