Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Flitig skribent
676
10

Butiksanställd


Det sägs att en del butiksanställda genomgår kurser i kundservice och bemötande. Efteråt möter de kanske dig med ett leende – men vad är egentligen poängen med sådana utbildningar? Behövs de verkligen?
Vad föredrar du själv: Att bli betjänad av någon som aldrig fått formell träning i hur man beter sig mot kunder, eller av någon som lärt sig det på kurs?
Och vad är det egentligen som marknadsförs i dessa situationer? Är det en konstruerad fasad? En autentisk relation? Varor som personalen genuint tror på? Eller produkter de säljts på att sälja vidare utan egen övertygelse?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.