Brevutskick - hur skickar ni välkomstbrev och orderbekräftelse?

0
Hej!

Jag har nyligen startat ett företag där vi förmedlar prenumerationer på olika tjänster.

Jag undrar om ni har bra tips på hur man bör gå tillväga för att på ett prisförmånligt sätt skicka ut orderbekräftelser och välkomstbrev till nya kunder brevledes.

Jag har tidigare skickat breven vanligt med hjälp av frimärken. Idag använder jag mig av postnord för att skicka ut rekommenderade brev men jag tycker att det börjar bli dyrt.

Hur gör ni för att skicka ut välkomstbrev och orderbekräftelse? Finns det enklare, billigare och smidigare sätt att göra detta på än vad jag gör/gjort? CRM system kanske?

Alla svar uppskattas väldigt mycket. Tack i förskott.

Hälsningar
Jag
Patrik Andreasson
Behöver du skicka dem snigelvägen? E-post kan du skicka gratis.
3
Hej! Har inte så mycket erfarenhet av orderbekrätelser men för välkomstbrev och nyhetsbrev till nya kunder finns email marketing system som du kan registrera dig till. Finns även gratis system så som mailchimp och aweber etc som är lite mer begränsade än betalningsplattformar, men de har fungerat bra för mig. Skulle rekommendera mailchimp till att börja med då den är kostnadsfri.
1
Tack för tipset!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.