Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 9 år sedan
Nykomling
7

Hjälp med marknadsföringsstrategi


Driver ett turistföretag med inriktning på snöskoteruthyrning och upplevelser stationerat i Härjedalen ( Vemdalen)

Till nästa vinter har vi som mål att bygga ett riktigt företagshus och erbjuda ett bredare sortiment av upplevelser och konferenser.

Vi ser att det finns ett stort behov av förenkling och kvalitets utveckling i området.
Destinationen har bra reklamorgan men dessa är väldigt styrda av skistar ( ägs av Skistar) och är därför ganska begränsande i räckvidd.
Kunder bokar stugor och liftkort i samma klick vilket gör vårt jobb lite svårare. ( ge upp en betalad skiddag och samtidigt boka en snöskotertur för 1500 kr?.)

Vi vill därför kunna nå kunder i bokningsskedet och även sträcka ut oss till konfererande företag.

Någon som har bra förslag på hur detta enklast genomförs?
Mässor för konferenser?

www.vemdalenexperience.se
www.facebook.com/VemdalenExperience/
Engagerad medlem
359
27
Funderade på ett svar men kom inte riktigt på något bra. Har du själv kommit fram till något eller fått idéer från annat håll - hur går dina tankar?
Nykomling
7
Det är lite svårt att greppa en riktigt bra strategi.
Leta sig ut på olika mässor är något som vi vill göra men tycker det är svårt att hitta några passande.

Att finnas där företagare letar sina konferenser.
Engagerad medlem
456
4
Hej
Kan du utveckla detta litegrann? Jag försöker främst förstå vad du är ute efter... 🙂
Nykomling
10
1
Hej,
snabbaste lösningen (rent av enda lösningen om jag inte helt är ute och cyklar) låter som att sammarbeta med Skistar så ni får in en möjlighet för gäster att boka skoter i samma klick som stugor och liftkort. Antagligen innebär det att Skistar måste integrera er i sitt bokningssytem och e-handel. Men det kan ju bli en win-win lösning om ni gör det rätt.
Engagerad medlem
371
48
Precis som Jan-EO och DEJI är jag aningen frågande ..

Med djupa rötter i Härjedalen många generationer
tillbaka känner man naturligtvis lite extra för en
region.

. Jag tittar på din hemsida och märker att det
inte precis blir lättare för ev. prospects att ”köpa”
din affärsidé.

Kardinalfelet:
Som så många andra
så beskriver du en hel del om vad ni gör. Men
väldigt lite köputlösande och säljdrivande information
om mina upplevelser —om du förstår vad jag menar.

Låt mig ta ett exempel:
om jag vill anordna en konferens
med mina medarbetare så är det inte badtunna eller
björnsafari eller skooteråkning jag vill ha. Jag vill ha
bättre produktionsresultat på mitt företag och personal
som samarbetar bättre o.s.v.
Ett minireportage om glada konferensdeltagare i snön
och glad företagare som beskriver stämningen på
kontoret efteråt. och hans stärkta framtidstro är
vad du skall marknadsföra.

Prata inte om att min skooter fungerar när jag kommer.

Låt inte folk räkna ut själva hur bra allt blir bara de kommer till dig.
Berätta det för dem!
Beskriv användafördelarna/kundnyttan.

Vill du veta hur man gör är du välkommen att höra av dig.
Här finns också många webutvecklare här på siten som tekniskt kan
hjälpa till att producera köpstimulerande inslag on-line
Imre Randin

fb: redaktuellt

redaktuellt@gmail.com
Redaktuellt
Nykomling
7
Tack Imre Randin

Det är precis den här typen av hjälp jag söker efter, Väldigt konkret.
Jag ska ta detta till mig.

Kommer förmodligen bygga om hemsida till nästa säsong och kommer vara i behov av webbutvecklare.
Tips är välkommet!
Hej Pontus,

Jag håller med Imre. Om jag ska boka en konferens så vill jag veta vilken nytta det skulle kunna göra att boka hos just er. Hur kan vi få en boost i vårt produktionsresultat och vårt interna samarbete? Vi vill ju ha något som sammansvetsar oss som ett team.
En bättre motivering för att just ni kan ge oss den upplevelsen.

Ha en härlig dag, och hoppas vi hörs när det är dags.
Vänliga hälsningar,
Gisela Karlsson
Samtis Studio
teamsverige@samtis-studio.com
www.samtis-studio.com
http://www.k-yachtingworld.com
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.