Hjälp med marknadsföringsstrategi

7
Driver ett turistföretag med inriktning på snöskoteruthyrning och upplevelser stationerat i Härjedalen ( Vemdalen)

Till nästa vinter har vi som mål att bygga ett riktigt företagshus och erbjuda ett bredare sortiment av upplevelser och konferenser.

Vi ser att det finns ett stort behov av förenkling och kvalitets utveckling i området.
Destinationen har bra reklamorgan men dessa är väldigt styrda av skistar ( ägs av Skistar) och är därför ganska begränsande i räckvidd.
Kunder bokar stugor och liftkort i samma klick vilket gör vårt jobb lite svårare. ( ge upp en betalad skiddag och samtidigt boka en snöskotertur för 1500 kr?.)

Vi vill därför kunna nå kunder i bokningsskedet och även sträcka ut oss till konfererande företag.

Någon som har bra förslag på hur detta enklast genomförs?
Mässor för konferenser?

www.vemdalenexperience.se
https://www.facebook.com/VemdalenExperience/
338
26
Funderade på ett svar men kom inte riktigt på något bra. Har du själv kommit fram till något eller fått idéer från annat håll - hur går dina tankar?
7
Det är lite svårt att greppa en riktigt bra strategi. Leta sig ut på olika mässor är något som vi vill göra men tycker det är svårt att hitta några passande. Att finnas där företagare letar sina konferenser.
456
4
Hej Kan du utveckla detta litegrann? Jag försöker främst förstå vad du är ute efter... :-)
10
1
Hej, snabbaste lösningen (rent av enda lösningen om jag inte helt är ute och cyklar) låter som att sammarbeta med Skistar så ni får in en möjlighet för gäster att boka skoter i samma klick som stugor och liftkort. Antagligen innebär det att Skistar måste integrera er i sitt bokningssytem och e-handel. Men det kan ju bli en win-win lösning om ni gör det rätt.
367
48
Precis som Jan-EO och DEJI är jag aningen frågande .. Med djupa rötter i Härjedalen många generationer tillbaka känner man naturligtvis lite extra för en region. . Jag tittar på din hemsida och märker att det inte precis blir lättare för ev. prospects att ”köpa” din affärsidé. [b]Kardinalfelet:[/b] Som så många andra så beskriver du en hel del om vad ni gör. Men väldigt lite[i][b] köputlösande och säljdrivande information[/b][/i] om mina upplevelser —om du förstår vad jag menar. [b]Låt mig ta ett exempel[/b]: om jag vill anordna en konferens med mina medarbetare så är det inte badtunna eller björnsafari eller skooteråkning jag vill ha. Jag vill ha bättre produktionsresultat på mitt företag och personal som samarbetar bättre o.s.v. Ett minireportage om glada konferensdeltagare i snön och glad företagare som beskriver stämningen på kontoret efteråt. och hans stärkta framtidstro är vad du skall marknadsföra. Prata inte om att min skooter fungerar när jag kommer. [b][i][i][i]Låt inte folk räkna ut själva hur bra allt blir bara de kommer till dig.[/i][/i][/i][/b] Berätta det för dem! [b]Beskriv användafördelarna/kundnyttan.[/b] Vill du veta hur man gör är du välkommen att höra av dig. Här finns också många webutvecklare här på siten som tekniskt kan hjälpa till att producera köpstimulerande inslag on-line Imre Randin fb: redaktuellt [email protected]
Redaktuellt
7
Tack Imre Randin Det är precis den här typen av hjälp jag söker efter, Väldigt konkret. Jag ska ta detta till mig. Kommer förmodligen bygga om hemsida till nästa säsong och kommer vara i behov av webbutvecklare. Tips är välkommet!
11
Hej Pontus, Jag håller med Imre. Om jag ska boka en konferens så vill jag veta vilken nytta det skulle kunna göra att boka hos just er. Hur kan vi få en boost i vårt produktionsresultat och vårt interna samarbete? Vi vill ju ha något som sammansvetsar oss som ett team. En bättre motivering för att just ni kan ge oss den upplevelsen. Ha en härlig dag, och hoppas vi hörs när det är dags.
Vänliga hälsningar,
Gisela Karlsson
Samtis Studio
[email protected]
www.samtis-studio.com
http://www.k-yachtingworld.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.