Marknadsföringshjälp

3
1
Har ett nystartat saneringsföretag med isblästring som nisch.
Mina kundgrupper är inom försäkringsbolag, kraftbolag, byggsektorn osv.
Så nu skulle jag vilja ha tips och råd hur jag ska nå ut till dom tilltänkta kunderna på enklaste sätt.
www.opis.se
367
48
[b]Enklast, snabbast, billigast och effektivast.[/b] Gör upp en lista över kundämnen. Dem skall du förvandla till prospects- eller rättare sagt det skall de göra själva – för att sedan med din hjälp bli kunder: sådana som köper. [b]Det skall bara finnas tre typer av folk i din värld[/b]. Kundämnen, prospects och kunder. Kundämnen köper inget. Prospects köper inte. Kunder är bara sådana som ger dig pengar. [b]Du måste dra kundämnen över prospectstadiet[/b] för att de skall bli kunder. Precis som Larv, Puppa. Fjäril. –du vet. (Klarar du att göra ett kundämne till köpande kund med ett musklick, tar du hem nobelpris i nationalekonomi. Kirrar du en fjäril från en larv sopar du hem nobelpris i Zoologi samtidigt) [b]Ring upp kundämnen[/b] och be om namn tel.nr & mailadress till den /de som har ansvar för inköp av din tjänst. [b]Varje mottagare: kundämne behöver påminnas minst 3 ggr.[/b] Ta fram 3 olika brev, 3 mailmeddelanden. Skicka 10-30 brev om dagen. Rätt säljinformation till rätt delmålgrupp. Försäkringsbolag letar efter annan kundnytta än en byggmästare. Ha en enkel hemsida med fördjupande information om din produkt/tjänst. Och referenser. Har du inget material så har sannolikt maskinleverantören bilder och referensfall som du kan visa upp. Här på forumet hittar du många skickliga leverantörer av webpages. [b]Gör ett schema[/b]; Ring upp personerna och följ på så sätt upp brev-kommunikationen. På 100 utsända brev / mail får du kanske i bästa fall till ett samtal på telefon med ett tiotal pers. [b] Personlig kontakt[/b]. Förtroendeskapande samtal.. Livsviktigt för din framgång. Erbjud en DEMO –nån kvadratmeter -Gratis. så får du kanske till en order på var hundrade kontaktade kundämne. [b] Det här var formen[/b]. När det gäller innehållet: köputlösande och säldrivande information i dina utskick är du välkommen att kontakta mig. [b] Hur är det?[/b] Är det en person -d.v.s. du som kör blästringen? Kan flera personer köra flera maskiner samtidigt? Se till att snabbt skaffa mer utrustning; få in anställda som kan jobba åt dig på olika ställen. Annars riskerar du att dina inkomster begränsas till det antal timmar du orkar jobba på dygnet. Lycka till [color=#8844ff]..sky is the limit...[/color]
Redaktuellt
3
1
[quote="Imre Randin" post=47656][b]Enklast, snabbast, billigast och effektivast.[/b] Gör upp en lista över kundämnen. Dem skall du förvandla till prospects- eller rättare sagt det skall de göra själva – för att sedan med din hjälp bli kunder: sådana som köper. [b]Det skall bara finnas tre typer av folk i din värld[/b]. Kundämnen, prospects och kunder. Kundämnen köper inget. Prospects köper inte. Kunder är bara sådana som ger dig pengar. [b]Du måste dra kundämnen över prospectstadiet[/b] för att de skall bli kunder. Precis som Larv, Puppa. Fjäril. –du vet. (Klarar du att göra ett kundämne till köpande kund med ett musklick, tar du hem nobelpris i nationalekonomi. Kirrar du en fjäril från en larv sopar du hem nobelpris i Zoologi samtidigt) [b]Ring upp kundämnen[/b] och be om namn tel.nr & mailadress till den /de som har ansvar för inköp av din tjänst. [b]Varje mottagare: kundämne behöver påminnas minst 3 ggr.[/b] Ta fram 3 olika brev, 3 mailmeddelanden. Skicka 10-30 brev om dagen. Rätt säljinformation till rätt delmålgrupp. Försäkringsbolag letar efter annan kundnytta än en byggmästare. Ha en enkel hemsida med fördjupande information om din produkt/tjänst. Och referenser. Har du inget material så har sannolikt maskinleverantören bilder och referensfall som du kan visa upp. Här på forumet hittar du många skickliga leverantörer av webpages. [b]Gör ett schema[/b]; Ring upp personerna och följ på så sätt upp brev-kommunikationen. På 100 utsända brev / mail får du kanske i bästa fall till ett samtal på telefon med ett tiotal pers. [b] Personlig kontakt[/b]. Förtroendeskapande samtal.. Livsviktigt för din framgång. Erbjud en DEMO –nån kvadratmeter -Gratis. så får du kanske till en order på var hundrade kontaktade kundämne. [b] Det här var formen[/b]. När det gäller innehållet: köputlösande och säldrivande information i dina utskick är du välkommen att kontakta mig. [b] Hur är det?[/b] Är det en person -d.v.s. du som kör blästringen? Kan flera personer köra flera maskiner samtidigt? Se till att snabbt skaffa mer utrustning; få in anställda som kan jobba åt dig på olika ställen. Annars riskerar du att dina inkomster begränsas till det antal timmar du orkar jobba på dygnet. Lycka till [color=#8844ff]..sky is the limit...[/color][/quote] Sådana där svar gillar jag. Informativt och lärorikt. Det tackar jag för, och ska ta in allt.
www.opis.se
9
Du kan nå dina kunder när du syns. Syns du inte finns du inte. Testa www.lookpage.com
367
48
Varning! Än så länge är åtminstone lookpages´s egen information om sig själv språkmässigt så undermålig och marknadsföringsmässigt så okunnig- att det är svårt att ha förtroende för produkten. Tanken är ju däremot god. Men en idé är i sig värdelös om den inte kan presenteras korrekt. Felstavning och särskrivning är katastrofalt för förtroendet. Skärpning och lycka till!
Redaktuellt
75
7
Har du tillgång att satsa visst kapital så är Sökordsannonseringn på Google AdWords både det snabbaste och mest effektiva sättet att nå ut snabbt på nätet på. Upp till 90% av alla sökningar sker idag på på just Google. Genom att använda Google AdWords så kan du i teorin vara synlig på förstaplaceringen på mindre än 24h! Det kostar per klick, inte per visning. Så det krävs visst kapital som sagt, men tanken är ju att du ska nå positiv ROI - Return of Investment och då tjänar du ju på investeringen. Dock varningens finger! Kör inte en AdWords-kampnanj själv, det är idag ett för komplext system för den olärde. Jag har sett alltförmånga kunder som slänger pengar i ett svart hål p.g.a. av enkla men ack så fel inställningar. Det har jag fått gå in och ändra och hjälpa upp åt många av mina kunder allt för ofta! En del kan man t.o.m. dra ner kostnaden med 30-50%/månad och ändå nå bättre utfall och konvertering. Det är för att de syns åt fel håll, genom fel nätverk, fel sökord, fel budstrategi o.s.v. Anlitar du en duktig [url=http://adwordsspecialisten.se/][b]AdWords-Specialist[/b][/url] så kanske han kostar lite per månad, men å andra sidan skapar han en tigh kampanj som går plus förhållandevis snabbt också! Råd: Prata med en AdWords-byrå eller gå en AdWords-kurs för att lära dig själv. Lycka till!
Vi är en webbyrå som ser till att ni syns på internet: https://hemsideportalen.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.