När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Har ett nystartat saneringsföretag med isblästring som nisch.
Mina kundgrupper är inom försäkringsbolag, kraftbolag, byggsektorn osv.
Så nu skulle jag vilja ha tips och råd hur jag ska nå ut till dom tilltänkta kunderna på enklaste sätt.
[b]Enklast, snabbast, billigast och effektivast.[/b]
Gör upp en lista över kundämnen. Dem skall
du förvandla till prospects- eller rättare
sagt det skall de göra själva – för att sedan
med din hjälp bli kunder: sådana som köper.
[b]Det skall bara finnas tre typer av folk i din värld[/b].
Kundämnen, prospects och kunder.
Kundämnen köper inget. Prospects köper inte.
Kunder är bara sådana som ger dig pengar.
[b]Du måste dra kundämnen över prospectstadiet[/b]
för att de skall bli kunder.
Precis som Larv, Puppa. Fjäril. –du vet.
(Klarar du att göra ett kundämne till
köpande kund med ett musklick, tar du
hem nobelpris i nationalekonomi.
Kirrar du en fjäril från en larv sopar
du hem nobelpris i Zoologi samtidigt)
[b]Ring upp kundämnen[/b]
och be om namn tel.nr & mailadress
till den /de som har ansvar
för inköp av din tjänst.
[b]Varje mottagare: kundämne
behöver påminnas minst 3 ggr.[/b]
Ta fram 3 olika brev, 3 mailmeddelanden.
Skicka 10-30 brev om dagen.
Rätt säljinformation till rätt delmålgrupp.
Försäkringsbolag letar efter annan kundnytta
än en byggmästare.
Ha en enkel hemsida med fördjupande
information om din produkt/tjänst.
Och referenser. Har du inget material
så har sannolikt maskinleverantören
bilder och referensfall som du kan visa upp.
Här på forumet hittar du många skickliga
leverantörer av webpages.
[b]Gör ett schema[/b];
Ring upp personerna och följ på så sätt
upp brev-kommunikationen.
På 100 utsända brev / mail får du kanske
i bästa fall till ett samtal på telefon
med ett tiotal pers.
[b]
Personlig kontakt[/b].
Förtroendeskapande samtal..
Livsviktigt för din framgång.
Erbjud en DEMO –nån kvadratmeter -Gratis.
så får du kanske till en order på var
hundrade kontaktade kundämne.
[b]
Det här var formen[/b].
När det gäller innehållet: köputlösande
och säldrivande information i dina utskick
är du välkommen att kontakta mig.
[b]
Hur är det?[/b]
Är det en person -d.v.s. du som kör blästringen?
Kan flera personer köra flera maskiner samtidigt?
Se till att snabbt skaffa mer utrustning;
få in anställda som kan jobba åt dig på olika ställen.
Annars riskerar du att dina inkomster begränsas
till det antal timmar du orkar jobba på dygnet.
Lycka till
[color=#8844ff]..sky is the limit...[/color]
[quote="Imre Randin" post=47656][b]Enklast, snabbast, billigast och effektivast.[/b]
Gör upp en lista över kundämnen. Dem skall
du förvandla till prospects- eller rättare
sagt det skall de göra själva – för att sedan
med din hjälp bli kunder: sådana som köper.
[b]Det skall bara finnas tre typer av folk i din värld[/b].
Kundämnen, prospects och kunder.
Kundämnen köper inget. Prospects köper inte.
Kunder är bara sådana som ger dig pengar.
[b]Du måste dra kundämnen över prospectstadiet[/b]
för att de skall bli kunder.
Precis som Larv, Puppa. Fjäril. –du vet.
(Klarar du att göra ett kundämne till
köpande kund med ett musklick, tar du
hem nobelpris i nationalekonomi.
Kirrar du en fjäril från en larv sopar
du hem nobelpris i Zoologi samtidigt)
[b]Ring upp kundämnen[/b]
och be om namn tel.nr & mailadress
till den /de som har ansvar
för inköp av din tjänst.
[b]Varje mottagare: kundämne
behöver påminnas minst 3 ggr.[/b]
Ta fram 3 olika brev, 3 mailmeddelanden.
Skicka 10-30 brev om dagen.
Rätt säljinformation till rätt delmålgrupp.
Försäkringsbolag letar efter annan kundnytta
än en byggmästare.
Ha en enkel hemsida med fördjupande
information om din produkt/tjänst.
Och referenser. Har du inget material
så har sannolikt maskinleverantören
bilder och referensfall som du kan visa upp.
Här på forumet hittar du många skickliga
leverantörer av webpages.
[b]Gör ett schema[/b];
Ring upp personerna och följ på så sätt
upp brev-kommunikationen.
På 100 utsända brev / mail får du kanske
i bästa fall till ett samtal på telefon
med ett tiotal pers.
[b]
Personlig kontakt[/b].
Förtroendeskapande samtal..
Livsviktigt för din framgång.
Erbjud en DEMO –nån kvadratmeter -Gratis.
så får du kanske till en order på var
hundrade kontaktade kundämne.
[b]
Det här var formen[/b].
När det gäller innehållet: köputlösande
och säldrivande information i dina utskick
är du välkommen att kontakta mig.
[b]
Hur är det?[/b]
Är det en person -d.v.s. du som kör blästringen?
Kan flera personer köra flera maskiner samtidigt?
Se till att snabbt skaffa mer utrustning;
få in anställda som kan jobba åt dig på olika ställen.
Annars riskerar du att dina inkomster begränsas
till det antal timmar du orkar jobba på dygnet.
Lycka till
[color=#8844ff]..sky is the limit...[/color][/quote]
Sådana där svar gillar jag. Informativt och lärorikt.
Det tackar jag för, och ska ta in allt.
Varning!
Än så länge är åtminstone lookpages´s egen
information om sig själv språkmässigt så undermålig
och marknadsföringsmässigt så okunnig-
att det är svårt att ha förtroende för produkten.
Tanken är ju däremot god. Men en idé är
i sig värdelös om den inte kan presenteras
korrekt. Felstavning och särskrivning är katastrofalt
för förtroendet.
Skärpning och lycka till!
Har du tillgång att satsa visst kapital så är Sökordsannonseringn på Google AdWords både det snabbaste och mest effektiva sättet att nå ut snabbt på nätet på.
Upp till 90% av alla sökningar sker idag på på just Google. Genom att använda Google AdWords så kan du i teorin vara synlig på förstaplaceringen på mindre än 24h!
Det kostar per klick, inte per visning. Så det krävs visst kapital som sagt, men tanken är ju att du ska nå positiv ROI - Return of Investment och då tjänar du ju på investeringen.
Dock varningens finger!
Kör inte en AdWords-kampnanj själv, det är idag ett för komplext system för den olärde. Jag har sett alltförmånga kunder som slänger pengar i ett svart hål p.g.a. av enkla men ack så fel inställningar. Det har jag fått gå in och ändra och hjälpa upp åt många av mina kunder allt för ofta! En del kan man t.o.m. dra ner kostnaden med 30-50%/månad och ändå nå bättre utfall och konvertering. Det är för att de syns åt fel håll, genom fel nätverk, fel sökord, fel budstrategi o.s.v.
Anlitar du en duktig [url=http://adwordsspecialisten.se/][b]AdWords-Specialist[/b][/url] så kanske han kostar lite per månad, men å andra sidan skapar han en tigh kampanj som går plus förhållandevis snabbt också!
Råd:
Prata med en AdWords-byrå eller gå en AdWords-kurs för att lära dig själv.
Lycka till!
En professionell och personlig webbyrå som ser till att ni syns på internet: https://hemsideportalen.se
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.