Hur hittar man redaktörer inom Hälsa?

7
Hej!
Jag har en ny produkt "akpunktur massagesula" som är en hälsoprodukt. Den är en ny forskning med ny teknik och den är mönsterskyddad. Jag skulle gärna vilja hitta redaktörer inom hälsa så att de kan skriva några rader om min Akupunktur Massagesula. Vet någon här på företagande.se hur man kan hitta de?

Besök gärna min hemsida: www.footpoint.se

Vore jätte tacksam för all tips och råd hur jag kan nå mina redaktörer? Har ni frågor om min Akupunktur Massagesula tveka inte att kontakta mig

MVH
Sigge



10
Hej, förstår jag dej rätt om du vill att tidningar ska skriva om din produkt? Kolla på hälsotidningar i Medieregistret: http://www.medieregistret.se/segment/idrott-motion-halsa Dagstidningar tror jag är mer skeptiska till att skriva om din produkt om de inte hittar en riktigt maffig nyhetsvinkel. Kom ihåg att tidningar och redaktörer älskar bra bilder: de ska vara högupplösta och flera att välja mellan. Då ökar chansen att de skriver om din produkt. Anlita en duktig fotograf till det; det kommer öka möjligheterna massor för dej att få din produkt omskriven. Lycka till! /Olle
Driver www.debitum.se - en online fakturaservice för små företag. 25 kr/faktura.
1616
4
Ett annat förslag kan vara att du utformar en tydlig o bra presentation av din produkt o verksamhet o skickar denna till journalister. I vissa fall är artiklar som tas upp skapade av just journalister även om det övergripande ansvaret står på Chefredaktörn och ansvarig utgivare. De brukar köra morgonträffar för att diskutera igenom de senaste inkomna händelserna för att diskutera gemensamt när och var det kan passa att ta upp sådan info i någon form i media och hur det ska presenteras. För att göra det ba kan det dock vara ett tips att ha med en copywriter på banan (inte bara fotograf) och inte ovanligt har dessa redan uppbyggda relationer med vissa journalister/redaktörer som du säkert kan få hjälp att nå. Med vänliga hälsningar Magnus Olsson
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.