Prissättning av annonser

13
Hej!

Mitt nystartade företag kommer att trycka upp en mindre katalog/broschyr där våra tjänster kommer att beskrivas.

Nu har vi tänkt göra annonsplatser i broschyren och sälja till företag.

Våra tjänster riktar sig mot idrottsklubbar, och broschyren kommer att skickas ut till ca 500-100 föreningar. Företagen som vi hoppas kommer vilja annonsera i broschyren kommer vara idrottsrelaterade, såsom sportaffärer, materialtillverkare m.m. Stora som små.



Hur fungerar sådant här? Vad behöver man tänka på? Och framför allt, hur mycket betalt kan man ta för annonsplatserna (normalstora, även olika storlekar)?



Tacksam för tips och hjälp!
/Mange
13
Ingen? :roll:
/Mange
187
Eftersom ”ingen” har någon erfarenhet så kan jag komma med den lilla erfarenheten jag har. [br] [br]Att trycka upp broschyrer kostar inte så vidrigt mycket, vad som kostar är arbetet med originalet, därefter gör man kopior av originalet där man i princip bara betalar för materialet. Vad som kostar är porto för utskicket. Inkomsterna från annonsplatserna kommer med lätthet att täcka den totala kostnaden för broschyren, om du får några annonsörer med tanke på den lilla upplagan du tänker trycka. [br] [br]Jag törs inte sätta ut några siffror eftersom det varierar ganska kraftigt. Men att prata med ett tryckeri, som jag gjorde gav mig all information jag behövde plus ett lägre pris.
Frilansande människa
13
Jag tackar för det! Upplagan var MINST 500-1000 ifall du missförstod det. [br]Tack ändå! [br]Jag för kolla med nått tryckeri eller nåt ang prissättning.
/Mange

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.