När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Har lite planer på att importera herrkläder (skjortor/slipsar/etc) tillverkade i Asien. Tanken är att skapa ett helt nytt märke för den europeiska marknaden och börja så smått i Sverige. Budgeten för marknadsföring och annonsering är rätt begränsad i början.
Har ganska dålig kunskap om klädbranchen så all hjälp/kontakter är av värde. Vad är mitt första steg? Måste jag ha en agent eller säljare? Måste jag ha en grossist eller säljer man till butiker direkt?
Kan nog vara bra att sätt in sig ganska ordentligt i just klädbranschen så du vet vilka olika kvalitéer som finns t. ex. Du måste ju känna till din produkts styrkor och svagheter och veta vilken målgrupp du säljer till. Sen måste du också komma fram med en plan på hur du ska sälja produkterna, om du tänker ha en webshop och hur du då ska marknadsföra denna. [br][br]Du kan tänka SWOT (Strenghts/Weaknesses/Opportunities/Threats) som man ofta använder när man analyserar en idé eller produkt. Alltså identifiera dina styrkor/svagheter och möjligheterna och hoten som finns. Sedan gör du en plan för hur du ska hantera detta.[br][br]Om du ska ha återförsäljare krävs ju att du inte bara själv får bra marginaler utan även ÅF. Du måste inte ha varken säljare eller agenter, du får fundera på vad du tror är bäst.[br][br]Jag själv går i tankarna att importera diverse grejer från Hong Kong och sälja till återförsäljare. Men idén har jag inte kommit så långt med än. [br][br]Kanske har du fått nån tanke om hur du ska gå vidare...[br][br]
Att ha en agent är bra i böjan framförallt och det kan bli ett livslångt förhållande. Agenten kan plocka ihop det du vill ha utan att ta så stora mängder, sedan kan man ju också besöka fabriker. Handelskammare brukar ha kataloger eller vet var man ska söka. Just slipsar, skjortor tröjor och T-shirt är något som går väldigt bra kan jag säga av egen erfarenhet för många år sedan