marknadsförings tips!!

15
Jag är ett litet reseföretag som idag (ej reggat än men snart) samarbetar med en semseterby i vimmerby rikitat mot familjer och grupper (föreningar) tanken är att jag ska bygga upp en samlings plats av resor som är nischat mot målgruppen som främst är familjer eller iaf barnvänligt!
Är BusOlles Resor eller lämpligt namn eller vilken känsla får ni av det, vill ju inte verka för oseriös utan självklart profesionell. Annat namn jag tänkt är ExperienceSweden (det finsn dock ett företag som heter Swedenexperience.
Hur kan jag då billigt få tag på min målgrupp, jag har tänkt sätta upp reklam på bibliotek, bvc och kanske trycka upp utskick och dela ut i brevlåder där jag vet min målgrupp bor. Föreningar har jag tänkt nå vi mail. Har ni tips på företag jag kan samarbeta med och hur jag går till väga..

Alla synpunkter och hjälp är såklart uppskattad! vill verkligen kunna leva av detta och bygga större! har som mål att rikta mig mot den kinesiska marknaden då jag vet att det är en målgrupp som växer och väntar på att bli fångad  :nicka
1616
4
Tänk positivt istället för negativt. BusOlle är ett bra namn på busfrön vilket associeras negativt i vissa ögon/öron. Vilka positiva associerade namn kan du komma på istället i förhållande till din verksamhets inriktning/målgrupp?[br][br]Experience Sweden tycker inte jag passar in i sammanhanget möjligen Experience Wimmerby.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
15
tack för synvinkeln! för mig är det något gulligt och fint hehe med tanke på att vi kallar vår son busolle =D men nu får jag allt vidga mitt tanke sätt lite..[br]alltså vimmerby är bara ett av dem orter jag förmedlar resor för iaf är tanken så, tanke är att jag ska samarbeta med turismål över hela landet, kan det passa då? eller va det inge bra?[br]kom gärna med förslag då jag har besluts ångest och måste verkligen bestämma mig snarast!
2360
37
KOM ALLA.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
15
det va lite snitsigt, tack!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.