Olika namn på domännamn och hemsida

15
Är det dumt att ha olika namn på domänet och hemsidan alltså en förkortning för att göra det ska bli lättare att skriva och komma ihåg!? tex istället för Per-Anders Resor så kanske jag skriver PAresor..
Vilket rekommenderas  :-\
1616
4
Domännamnet och hemsidesnamnet är ju samma sak. Jag antar att du syftar till företagsnamnet och domännamnet?[br][br]Det är bara bra med korta adresser då dem är lättare att skriva in och att komma ihåg.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
1324
2
Sedan kan man ju ha båda. Så länge webbhotellet har denna funktion så kommer kunden till samma sak oberoende vad dom skriver. [br][br]Sak samma. Det kan vara bra att reservera .com på samma adresser som man har .se så slipper man att det dyker upp en porrsida där. [br][br]Hans
15
nej jag tror inte att det är så jag menar.. jag tänkte (nu är inte namnet spikat än..) men ett av alternativen är experiencesweden som ska visas på hemsidan samt företagsnamn men i domänadressen tänkte jag skriva experinceswe.se är det förvirrande då att ha en förkortning på domänet alltså hemidenamnet eftersom det visas experiencesweden där? Hoppas du förstår hur jag menar =)[br]
15
tack för tipset Hans!
2066
2
Förstår kanske(?) vad du menar. Vill du registrera både experiencesweden.se samt experinceswe.se? Med de namnen hade jag skippat förkortningen, det ser bara konstigt ut.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1324
2
Jag hade nog regat experince.se och experiencesweden.se i det fallet. [br][br].se säger ju Sverige i sig. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.