Funderingar kring marknadsföra en jobb portal

30
En sak jag har funderat på är vad man ska satsa på först, företagen eller kandidaterna? Utan jobb kommer inte folk att vilja registrera sig samtidigt vill nog inte företag annonsera om det inte finns arbetsökande?

En annan sak är var jag hittar alla arbetsökande? Var ska jag marknadsföra min portal för att börja få in registrerade kandidater?
1616
6
Vilket kom först Ägget eller hönan.[br]Du kommer behöva företagen först. Ge dem ett erbjudande för att lägga ut sina annonser "gratis" där. Sedan marknadsför du sidan mot arbetssökande. Kolla om Arbetsförmedlingen har någon anslagstavla.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
3
Håller med Mojo. Kontakta företagen först och erbjud dem att lägga upp sina annonser gratis, de har ju inget att förlora. Sedan kör du AdWords :-)
Live and let live.
640
9
Hej! [br][br]Glöm inte att hemsidor också går att marknadsföra offline på väl valda ställen och tillställningar [br]Att bara sitta framför datorn är inte alltid så bra även om det är bekvämt ;) [br][br]MVH[br][br]R 
30
Tack för svaren![br][br]Jag har funderat på just detta och det bästa vore att få in företagen först, precis som ni skrev. Men hur får man företag att annonseras dvs lockar företag att annonsera på en jobb portal som är helt ny? Har ni lite råd om hur man "övertalar" dom?[br][br]Jag funderar på att maila den person som är rekryteringsansvarig på varje företag och skriva ett "personligt" mail till var och en dvs ingen mass spam mail marknadsföring. Funkar det tror ni?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.