Marknadsföra hemsida

22
1
Hej.

Jag skall snart starta upp en community mest riktad åt ungdomar.

Jag hade tänkt att marknadsföra mig genom att annonsera på andra hemsidor och jag undrar om någon kan komma med lite förslag där man kan hitta ungdomar. På adicate.com kan man annonsera billigt på nattstad som är en ungdoms-community men eftersom min sida är i samma klass som den så kanske dom inte tillåter det eller åtminstone blir sura, vad tror ni?

Hur kan jag annars makrnadsföra mig utan att annonsera? Kom gärna med förlsag.

Min budget är inte jättestor så jag får hålla mig till lite billigare alternativ.

Tacksam för svar.
Gabriel
[quote author=dnk link=topic=4740.msg22994#msg22994 date=1229122142][br]Hej.[br][br]Jag skall snart starta upp en community mest riktad åt ungdomar.[br][br]Jag hade tänkt att marknadsföra mig genom att annonsera på andra hemsidor och jag undrar om någon kan komma med lite förslag där man kan hitta ungdomar. På adicate.com kan man annonsera billigt på nattstad som är en ungdoms-community men eftersom min sida är i samma klass som den så kanske dom inte tillåter det eller åtminstone blir sura, vad tror ni?[br][br]Hur kan jag annars makrnadsföra mig utan att annonsera? Kom gärna med förlsag.[br][br]Min budget är inte jättestor så jag får hålla mig till lite billigare alternativ.[br][br]Tacksam för svar.[br][/quote][br]Hej DNK. [br]Jag tror inte att timannonsering skulle vara ett särskilt smart alternativ för dig, de flesta som har köpt timannonsering är inte återkommande kunder i och med att det inte ger så bra resultat som man kanske tror.[br][br]Om jag vore i din sits och verkligen hade en attraktiv tjänst för de svenska ungdomarna, då skulle jag utan tvekan börja kontakta bloggare och fråga om det vore möjligt att köpa sponsrade blogg inlägg, blogg marknadsföring är något som är mycket smart när man ska marknadsföra community riktat mot ungdomar, eftersom att de flesta ungdomar oftast läser en och annan blogg.[br][br]Hoppas det går vägen..
305
5
1. blondinbella och alla andra kända bloggare[br]2. Facebook (de har ett eget enkelt annonssystem likt googles där man själv skapar annonser på några minuter)[br]3. blogg.se och alla de stora blogportalerna[br]4. Hamsterpaj, youtube, lunarstorm mm.
22
1
[quote]Hej DNK. [br]Jag tror inte att timannonsering skulle vara ett särskilt smart alternativ för dig, de flesta som har köpt timannonsering är inte återkommande kunder i och med att det inte ger så bra resultat som man kanske tror.[br][br]Om jag vore i din sits och verkligen hade en attraktiv tjänst för de svenska ungdomarna, då skulle jag utan tvekan börja kontakta bloggare och fråga om det vore möjligt att köpa sponsrade blogg inlägg, blogg marknadsföring är något som är mycket smart när man ska marknadsföra community riktat mot ungdomar, eftersom att de flesta ungdomar oftast läser en och annan blogg.[br][br]Hoppas det går vägen..[/quote][br][br]Tack, låter som en bra idé!
22
1
[quote]1. blondinbella och alla andra kända bloggare[br]2. Facebook (de har ett eget enkelt annonssystem likt googles där man själv skapar annonser på några minuter)[br]3. blogg.se och alla de stora blogportalerna[br]4. Hamsterpaj, youtube, lunarstorm mm.[/quote][br][br]De flesta du har skrivit ner här är väldigt dyra att annonsera på. Eftersom min budget för marknadsföring inte är speciellt stor så får jag hålla mig till en lite lägre prisklass.
305
5
[quote author=dnk link=topic=4740.msg23007#msg23007 date=1229171844][br][quote]1. blondinbella och alla andra kända bloggare[br]2. Facebook (de har ett eget enkelt annonssystem likt googles där man själv skapar annonser på några minuter)[br]3. blogg.se och alla de stora blogportalerna[br]4. Hamsterpaj, youtube, lunarstorm mm.[/quote][br][br]De flesta du har skrivit ner här är väldigt dyra att annonsera på. Eftersom min budget för marknadsföring inte är speciellt stor så får jag hålla mig till en lite lägre prisklass.[br][/quote][br][br]Facebook vet jag med säkerhet att de tar betalt per klicka och då bestämmer du vad du vill betala per klicka. Så om du vill lägga 20 öre per klicka så är det okej. Sedan tror jag att det även går att välja vilka åldrar du vill visa annonserna för. Youtube borde ha något liknande. De flesta idag har kostnad per klicka.
22
1
[quote]Citat[br]1. blondinbella och alla andra kända bloggare[br]2. Facebook (de har ett eget enkelt annonssystem likt googles där man själv skapar annonser på några minuter)[br]3. blogg.se och alla de stora blogportalerna[br]4. Hamsterpaj, youtube, lunarstorm mm.[br][br]De flesta du har skrivit ner här är väldigt dyra att annonsera på. Eftersom min budget för marknadsföring inte är speciellt stor så får jag hålla mig till en lite lägre prisklass.[br][br][br]Facebook vet jag med säkerhet att de tar betalt per klicka och då bestämmer du vad du vill betala per klicka. Så om du vill lägga 20 öre per klicka så är det okej. Sedan tror jag att det även går att välja vilka åldrar du vill visa annonserna för. Youtube borde ha något liknande. De flesta idag har kostnad per klicka.[/quote][br][br]Aha okej. Går det även att välja så att annonserna bara visas för svenska besökare? Eftersom det är en svensk sajt.
305
5
[quote author=dnk link=topic=4740.msg23010#msg23010 date=1229176508][br][quote]Citat[br]1. blondinbella och alla andra kända bloggare[br]2. Facebook (de har ett eget enkelt annonssystem likt googles där man själv skapar annonser på några minuter)[br]3. blogg.se och alla de stora blogportalerna[br]4. Hamsterpaj, youtube, lunarstorm mm.[br][br]De flesta du har skrivit ner här är väldigt dyra att annonsera på. Eftersom min budget för marknadsföring inte är speciellt stor så får jag hålla mig till en lite lägre prisklass.[br][br][br]Facebook vet jag med säkerhet att de tar betalt per klicka och då bestämmer du vad du vill betala per klicka. Så om du vill lägga 20 öre per klicka så är det okej. Sedan tror jag att det även går att välja vilka åldrar du vill visa annonserna för. Youtube borde ha något liknande. De flesta idag har kostnad per klicka.[/quote][br][br]Aha okej. Går det även att välja så att annonserna bara visas för svenska besökare? Eftersom det är en svensk sajt.[br][/quote][br][br]Här är en länk till Facebooks annonssystem;[br][url=http://sv-se.facebook.com/advertising/]http://sv-se.facebook.com/advertising/[/url][br][br]Du kan välja region, ålder, kön mm.
22
1
[quote]Här är en länk till Facebooks annonssystem;[br]http://sv-se.facebook.com/advertising/[br][br]Du kan välja region, ålder, kön mm.[/quote][br][br]Vad bra, tack så mycket! :)
60
6
Tror det kostar en hel del att betala för reklam hos de stora bloggarna.[br]Leta efter bloggare som är narturligt intresserad av din community.[br]Erbjud någon typ av fördel till ex VIP medlemsskap för att få bloggaren att skriva om dig.[br]Skicka typ 50 st presentationmail med erbjudande om detta så kanske ett antal napper på det. Börja med bloggare som känner sig hedrade av ditt mail.[br]Har man inte pengar så får man leta leta (det tar tid) efter bloggare som kan tänkas vara intresserad av det du erbjuder.[br]
www.kamerafilter.se | www.ljustalt.se | www.reflexskarm.se
22
1
[quote]Tror det kostar en hel del att betala för reklam hos de stora bloggarna.[br]Leta efter bloggare som är narturligt intresserad av din community.[br]Erbjud någon typ av fördel till ex VIP medlemsskap för att få bloggaren att skriva om dig.[br]Skicka typ 50 st presentationmail med erbjudande om detta så kanske ett antal napper på det. Börja med bloggare som känner sig hedrade av ditt mail.[br]Har man inte pengar så får man leta leta (det tar tid) efter bloggare som kan tänkas vara intresserad av det du erbjuder.[/quote][br][br]Bra förslag, tack.
Gabriel
[quote author=dnk link=topic=4740.msg23007#msg23007 date=1229171844][br][quote]1. blondinbella och alla andra kända bloggare[br]2. Facebook (de har ett eget enkelt annonssystem likt googles där man själv skapar annonser på några minuter)[br]3. blogg.se och alla de stora blogportalerna[br]4. Hamsterpaj, youtube, lunarstorm mm.[/quote][br][br]De flesta du har skrivit ner här är väldigt dyra att annonsera på. Eftersom min budget för marknadsföring inte är speciellt stor så får jag hålla mig till en lite lägre prisklass.[br][/quote][br]Vad har du för budget? Blir lite lättare att hjälpa dig då.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.