Reklamkort

30
Jag driver http://www.reklamkort.se och nu skulle jag vilja ha lite tips på hur VI skall marknadsföra oss.

Att dela ut kort på stan är troligtvis inte någon bra lösning för B2B, så har ni några tips om hu vi kan marknadsföra oss?

Tjänsten riktar sig till företag som vill nå ut till privatpersoner.
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
1616
4
Eftersom kort just är er verksamhet så är det den starkaste marknadsföringen ni kan bygga. Så att dela ut på stan även om bara för B2B är inte fel men rikta hellre in er på företagssammankomster eller där företagare vanligtvis rör sig. Gå in till butiker och dela ut kort till butikspersonal eller helst butikschefen. mm. Kortet är ert varumärke så det är bra om ni visar på den styrka det kan förmedla. Både i förhållande till vad ni tror på idén samt hur ni nu ska lyckas sälja in konceptet.[br][br]Jag tycker det låter som en strålande produkt/tjänst.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
Må väl!
30
Jag tror att det är en för liten del av mottagarna direkt på stan som driver företag eller har en position där dom tar beslut som rör marknadsföringen.[br][br]Ställen där företagare rör sig är en bra idé, mässor vore kanske en bra idé.
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
2360
37
När företag registrerar sig har man kanske en chans att få in en fot. Ett bra sätt för båda parter är att visa med ett företag man gjort affär med hur bra det blev för andra kunder. Provade själv visitkort med färg och bild på mig  när det det var nytt.  Perfekt då.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
30
Hur får man tag på en lista med nyregistrerade företag?[br][br]Vi har några kundcase som skall upp i dagarna.
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
1616
4
http://www.bolagsverket.se/produkter_tjanster/bevakningar/index.html[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
32
Jag är naturligtvis partisk :), men jag rekommenderar Internetmarknadsföring.[br][br]Att ranka högt på google med viktiga nyckelord/fraser och/eller annonsering på ex. Google adwords.
Mvh /
Anders Granström
Lev livet nu | Internetmarknadsförare

www.boka-upplevelse.se - Köp upplevelser online
www.Levlivet.nu - Upplevelser i Stockholm
www.LevlivetDesign.se - Internetmarknadsföring
www.Pokerregler.org | www.vm-2010.se
223
Då måste jag kontra med att vara opartisk :>[br][br]Internetmarknadsföring i all ära, men att lägga pengar på sökmotoroptimering i nuläget skulle jag vänta med tills jag kunde tackla följande två anledningar:[br][br][list][br][li]Er prislista förutsätter lokal förankring, vilket således utgör en byggsten i affärsmodellen. Får ni en 2000-kortsbeställning från Borlänge går ni back enbart på resor och traktamente.[br][/li][li]Jag tror att er tjänst är för originell för att era kunder överhuvudtaget ska leta efter den. Fröet till idén måste komma från er sida.[br][/li][br][/list][br][br]Att dela ut era egna kort "där företagare rör sig" tror även jag är rätt väg att gå. Komplettera er marknadsmix med utskick av nån kul liten trycksak, t ex en hand/arm som delar ut ett kort. (Om ni distribuerar dessa själva så kan ni häfta arm-delen av trycksaken vid brevinkastet, så att endast handen med erbjudandet hänger ner på andra sidan dörren. Hur många av era B2B-kunder som nu har brevinkast... :>  )[br][br]Punkt ett ovan, lokal förankring, är så viktig att den bör utgöra en plattform för er egen marknadsföring: Reklamkort hjälper er kund att nå en grupp människor som rör sig i ett specifikt område! Kostnadseffektiviteten ni erbjuder slår såväl lokalblad som utomhusreklam med hästlängder. Dessa, tillsammans med reklamutskick, utgör ju era konkurrenter, så det är ju här fördelarna ska lyftas fram. [br][br]Vore jag er skulle jag satsa all min marknadsföring på lokala, kampanjintensiva butiker. Ni kan till och med göra urval ur målgruppen, på så sätt att era utdelare endast adresserar t ex kvinnor.[br][br]Försök det med lokalblad och utomhusreklam... :>
1616
4
[quote author=foe link=topic=3800.msg17717#msg17717 date=1208859744][br][br]Försök det med lokalblad och utomhusreklam... :>[br][/quote][br][br]Eller SEO ;-)
Må väl!
30
SEO i all ära, men faktum är att ingen av våra kunder har kännt till oss innan vi presenterat oss för dem. Alla våra kunder har varit mycket nöjda och de flesta är återkommande.[br][br]Vi jobbar inte i borlänge med en beställning på 2000 kort, vi jobbar med Göteborg, Stockholm och Malmö med fokus på Göteborg eftersom det är här vi har vårt säte och dessutom fler utdelare.[br][br]En tanke har varit att kontakta restauranger som har luncherbjudande samt butiker som ligger ett stenkast från välbesökta gågator, att dela ut deras kort en bit från butiken borde leda till ökad försäljning.[br][br]Vad menar ni med "lokalblad"?[br][br]Att dela ut korten och marknadsföra tjänsten skulle bara fungera på mässor eller event där det rör sig mycket företagare, någon mailade och tyckte det var dålig PR att berätta i tråden att vi inte "tror" på vår egen affärsidé tillräckligt mycket för att använda den men så är altså inte fallet. De som rör sig på stan är den "gråa massan" och till dem skall man ha slutkundserbjudande. Vi använder oss av Reklamkort för att marknadsföra flera av våra sajter och tror altså på affärsidén.[br][br]Ha någon bra tips på tidningar som kan vara intrssanta att annonsera i?
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
1616
4
SEO var skrivet med ironi.  :mrgreen:[br][br]Föreningen Företagarna har en egen medlemstidning www.företagarna.se [br][br]en annan sådan lokal företagartidning i Göteborg är www.foretagareemellan.se[br][br] 
Må väl!
758
1
Personligen så skulle jag paketerat idén med korten på ett kul sätt och sedan åka runt på företagen och presentera idén.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
30
Utveckla gärna "packetera på ett kul sätt"[br][br]Tack för tipsen med företagareemellan mm., det ser ju intrssant ut!
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
758
1
Vad jag syfta på är att presentera era reklamkort ute på företagen på ett kul sätt, så att ni blir ihågkomna. Det finns många sätt att göra detta på.[br]Att annonsera i en tidning känns fantasilöst, med en sådan här produkt som reklamkort.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
30
Har du något förslag? :)
[color="orange"]Webbdesigner[/color] och Content Writer Driver en liten webbyrå, jobbar även med konvertering och seo.
758
1
Blås upp en snygg heliumballong och knyt fast ett snöre och i detta snöre fäster du[br]ett reklamkort på mitten ungefär, där det står "Ett budskap som lyfter"[br]Tryck sedan in ballongen i en kartong och fäst snörets ända i botten på kartongen.[br]Lämna över kartongen som en present med rött sidenband och när sedan företagaren öppna kartongen så flyger ballongen upp med budskapet.[br]Skriv också något på ballongen med en tuschpenna. :o :bravo[br]Ungefär så.. eller så väljer du en annan variant.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2066
2
Släpp en heliumbalong med långt snöre och ert visitkort i änden mot taket i receptionen.[br][br][br][bah, medans jag skrev detta ser jag ovanstående svar... mind control?]
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
118
1
Har kollat er hemsida och läst vad som skrivits i tråden. Tycker det är rätt spår att gå i när det skrivs om marknadsföring på "ett kul sätt".[br]Det som slår mig när jag läser om er idé är väl att ni ska bevisa att det klickar till när man får ett kort i handen. Det gör ni nog på bästa sätt genom att söka upp företagare (möjliga kunder alltså) och bjud på en "positiv upplevelse" när det får kortet så att det förstår att det verkligen kan fungera på 1000 personer en lördag på avenyn.. Ja du fattar..[br][br]- Ge ett kort med trevlig utformning och information om hur många som passerar avenyn (där deras butik ligger såklart) en lördag, då får det en inblick hur många som kan få se deras erbjudanden.[br][br]Fakta i alla dess lag som passar in på just er möjliga kunds intresse.. Bara fantasin som sätter gränserna, och det är väl fint?[br][br]
Jobbar på att förverkliga drömmar.
190
[quote author=mossberg link=topic=3800.msg17720#msg17720 date=1208867185][br]En tanke har varit att kontakta restauranger som har luncherbjudande samt butiker som ligger ett stenkast från välbesökta gågator, att dela ut deras kort en bit från butiken borde leda till ökad försäljning.[br][/quote][br][br]Det där tror jag är såväl den mest kostnadseffektiva som framgångsrika marknadsföringen ni kan göra; butiker och restauranger som ligger centralt men inte har tillräcklig "spontan-trafik" borde vara en viktig målgrupp och enklast att nå dem är genom att söka upp dem direkt.[br][br]En annan målgrupp som inte nämnts är reklambranschen - ta kontakt med reklambyråer, PR-byråer, mediabyråer och presentera er och er produkt och vilka typer av företag ni tror er produkt passar. Byråerna kan sedan använda er som underleverantörer när de har kunder som vill ha flyers-utdelning.[br][br]För övrigt tycker jag era priser är låga - det borde ni kunna lyfta fram ännu mer.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.