När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Eftersom kort just är er verksamhet så är det den starkaste marknadsföringen ni kan bygga. Så att dela ut på stan även om bara för B2B är inte fel men rikta hellre in er på företagssammankomster eller där företagare vanligtvis rör sig. Gå in till butiker och dela ut kort till butikspersonal eller helst butikschefen. mm. Kortet är ert varumärke så det är bra om ni visar på den styrka det kan förmedla. Både i förhållande till vad ni tror på idén samt hur ni nu ska lyckas sälja in konceptet.[br][br]Jag tycker det låter som en strålande produkt/tjänst.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
Jag tror att det är en för liten del av mottagarna direkt på stan som driver företag eller har en position där dom tar beslut som rör marknadsföringen.[br][br]Ställen där företagare rör sig är en bra idé, mässor vore kanske en bra idé.
När företag registrerar sig har man kanske en chans att få in en fot. Ett bra sätt för båda parter är att visa med ett företag man gjort affär med hur bra det blev för andra kunder. Provade själv visitkort med färg och bild på mig när det det var nytt. Perfekt då.
Jag är naturligtvis partisk :), men jag rekommenderar Internetmarknadsföring.[br][br]Att ranka högt på google med viktiga nyckelord/fraser och/eller annonsering på ex. Google adwords.
Mvh / Anders Granström Lev livet nu | Internetmarknadsförare
www.boka-upplevelse.se - Köp upplevelser online www.Levlivet.nu - Upplevelser i Stockholm www.LevlivetDesign.se - Internetmarknadsföring www.Pokerregler.org | www.vm-2010.se
Då måste jag kontra med att vara opartisk :>[br][br]Internetmarknadsföring i all ära, men att lägga pengar på sökmotoroptimering i nuläget skulle jag vänta med tills jag kunde tackla följande två anledningar:[br][br][list][br][li]Er prislista förutsätter lokal förankring, vilket således utgör en byggsten i affärsmodellen. Får ni en 2000-kortsbeställning från Borlänge går ni back enbart på resor och traktamente.[br][/li][li]Jag tror att er tjänst är för originell för att era kunder överhuvudtaget ska leta efter den. Fröet till idén måste komma från er sida.[br][/li][br][/list][br][br]Att dela ut era egna kort "där företagare rör sig" tror även jag är rätt väg att gå. Komplettera er marknadsmix med utskick av nån kul liten trycksak, t ex en hand/arm som delar ut ett kort. (Om ni distribuerar dessa själva så kan ni häfta arm-delen av trycksaken vid brevinkastet, så att endast handen med erbjudandet hänger ner på andra sidan dörren. Hur många av era B2B-kunder som nu har brevinkast... :> )[br][br]Punkt ett ovan, lokal förankring, är så viktig att den bör utgöra en plattform för er egen marknadsföring: Reklamkort hjälper er kund att nå en grupp människor som rör sig i ett specifikt område! Kostnadseffektiviteten ni erbjuder slår såväl lokalblad som utomhusreklam med hästlängder. Dessa, tillsammans med reklamutskick, utgör ju era konkurrenter, så det är ju här fördelarna ska lyftas fram. [br][br]Vore jag er skulle jag satsa all min marknadsföring på lokala, kampanjintensiva butiker. Ni kan till och med göra urval ur målgruppen, på så sätt att era utdelare endast adresserar t ex kvinnor.[br][br]Försök det med lokalblad och utomhusreklam... :>
[quote author=foe link=topic=3800.msg17717#msg17717 date=1208859744][br][br]Försök det med lokalblad och utomhusreklam... :>[br][/quote][br][br]Eller SEO ;-)
SEO i all ära, men faktum är att ingen av våra kunder har kännt till oss innan vi presenterat oss för dem. Alla våra kunder har varit mycket nöjda och de flesta är återkommande.[br][br]Vi jobbar inte i borlänge med en beställning på 2000 kort, vi jobbar med Göteborg, Stockholm och Malmö med fokus på Göteborg eftersom det är här vi har vårt säte och dessutom fler utdelare.[br][br]En tanke har varit att kontakta restauranger som har luncherbjudande samt butiker som ligger ett stenkast från välbesökta gågator, att dela ut deras kort en bit från butiken borde leda till ökad försäljning.[br][br]Vad menar ni med "lokalblad"?[br][br]Att dela ut korten och marknadsföra tjänsten skulle bara fungera på mässor eller event där det rör sig mycket företagare, någon mailade och tyckte det var dålig PR att berätta i tråden att vi inte "tror" på vår egen affärsidé tillräckligt mycket för att använda den men så är altså inte fallet. De som rör sig på stan är den "gråa massan" och till dem skall man ha slutkundserbjudande. Vi använder oss av Reklamkort för att marknadsföra flera av våra sajter och tror altså på affärsidén.[br][br]Ha någon bra tips på tidningar som kan vara intrssanta att annonsera i?
SEO var skrivet med ironi. :mrgreen:[br][br]Föreningen Företagarna har en egen medlemstidning www.företagarna.se [br][br]en annan sådan lokal företagartidning i Göteborg är www.foretagareemellan.se[br][br]
Vad jag syfta på är att presentera era reklamkort ute på företagen på ett kul sätt, så att ni blir ihågkomna. Det finns många sätt att göra detta på.[br]Att annonsera i en tidning känns fantasilöst, med en sådan här produkt som reklamkort.
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Blås upp en snygg heliumballong och knyt fast ett snöre och i detta snöre fäster du[br]ett reklamkort på mitten ungefär, där det står "Ett budskap som lyfter"[br]Tryck sedan in ballongen i en kartong och fäst snörets ända i botten på kartongen.[br]Lämna över kartongen som en present med rött sidenband och när sedan företagaren öppna kartongen så flyger ballongen upp med budskapet.[br]Skriv också något på ballongen med en tuschpenna. :o :bravo[br]Ungefär så.. eller så väljer du en annan variant.
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Släpp en heliumbalong med långt snöre och ert visitkort i änden mot taket i receptionen.[br][br][br][bah, medans jag skrev detta ser jag ovanstående svar... mind control?]
Har kollat er hemsida och läst vad som skrivits i tråden. Tycker det är rätt spår att gå i när det skrivs om marknadsföring på "ett kul sätt".[br]Det som slår mig när jag läser om er idé är väl att ni ska bevisa att det klickar till när man får ett kort i handen. Det gör ni nog på bästa sätt genom att söka upp företagare (möjliga kunder alltså) och bjud på en "positiv upplevelse" när det får kortet så att det förstår att det verkligen kan fungera på 1000 personer en lördag på avenyn.. Ja du fattar..[br][br]- Ge ett kort med trevlig utformning och information om hur många som passerar avenyn (där deras butik ligger såklart) en lördag, då får det en inblick hur många som kan få se deras erbjudanden.[br][br]Fakta i alla dess lag som passar in på just er möjliga kunds intresse.. Bara fantasin som sätter gränserna, och det är väl fint?[br][br]
[quote author=mossberg link=topic=3800.msg17720#msg17720 date=1208867185][br]En tanke har varit att kontakta restauranger som har luncherbjudande samt butiker som ligger ett stenkast från välbesökta gågator, att dela ut deras kort en bit från butiken borde leda till ökad försäljning.[br][/quote][br][br]Det där tror jag är såväl den mest kostnadseffektiva som framgångsrika marknadsföringen ni kan göra; butiker och restauranger som ligger centralt men inte har tillräcklig "spontan-trafik" borde vara en viktig målgrupp och enklast att nå dem är genom att söka upp dem direkt.[br][br]En annan målgrupp som inte nämnts är reklambranschen - ta kontakt med reklambyråer, PR-byråer, mediabyråer och presentera er och er produkt och vilka typer av företag ni tror er produkt passar. Byråerna kan sedan använda er som underleverantörer när de har kunder som vill ha flyers-utdelning.[br][br]För övrigt tycker jag era priser är låga - det borde ni kunna lyfta fram ännu mer.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.