Typsnitt för flygblad

205
1
Skulle väl egentligen platsa på ett grafiskt forum men här kanske man kan få svar som inte är överdrivet avancerade.

Kan någon ge förslag på ett lämpligt typsnitt till brödtext på flygblad? Tycker det klassiska, Times New Roman, ser lite väl stelt ut. Flygblad ska ju ha kort koncis text som skriker "Läs mig!"
🙂
1616
4
Adobe Jenson Pro är fint.[br]Finns en hel del bra varianter av Adobe Garamond också.[br][br]Fast detta ska ju inte jag svara på ;-)[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
205
1
Tack för svaret, men jag hade hoppats på förslag som inte kostade 199$ att köpa  :P[br][br]Oroa dig inte för att du förlorar en ev. kund, alternativet är ändå att jag väljer en mindre bra font eftersom upplagan är på tok för liten för att leja bort designen av det (bara vänner som ska dela ut till sina vänner, ~50 st.)  :)
1616
4
[quote author=N.N. link=topic=2838.msg12360#msg12360 date=1190648827][br]Tack för svaret, men jag hade hoppats på förslag som inte kostade 199$ att köpa  :P[br][/quote][br][br]Det kunde du väl sagt  :P
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.