hämta varor ifrån hemlandet

32
hej....



ursprungligen är jag ifrån Kurdistan i Irak ... Nu bor jag i Sverige, jag studerar i gymnaiset och läser entreprenörs programmet...min fråga är jag håller på öppna en egen företag med att hämta själv Playsation, Xbox, nitendo och andra brännda spel till de....jag undrar om det är laglig att hämta de? och sälja de vidare för ett billigt pris?
507
1
Eftersom det är förbjudet att kopiera o sälja vidare så är det nog ganska självklart att du inte får sälja dem vidare lagligt här i Sverige. [br] [br]/Daniel
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
32
tack för ditt svar...... men varför kallar sig sverige för fritt och demokrati land när man inte för göra såna små saker..
58
Så vitt jag vet får man väl inte göra detta i något land!
187
[quote="fltk"]tack för ditt svar...... men varför kallar sig sverige för fritt och demokrati land när man inte för göra såna små saker..[/quote] [br] [br]Som om att demokrati skulle tillåta att kopiera andras upphovsrättskyddat matrilal....snygg demokrati :o Då liknar det mer anarki 8) [br] [br]Eller! [br] [br]Edit: Du kan ju rådfråga Henrik Pontén om saken. :lol:
Frilansande människa
32
man får ha kopierings grejej över hela världen men det e bara sverige som har INGET o komma på än att de sitter o funderar på förstöra samhället för oss och andra... [br] [br]Och Demokrati består av många saker som ja behöver inte ta upp någora men alla vi har märkt att sverige kommer bli den största U-Land i framtiden...Tro mig
187
Klar du får koppiera saker för [u]enskild[/u] bruk. Det här med demokratin var mer ämnat som ett skämt, tog du illa upp så ber jag om ursäkt. [br] [br]Du kan ju för enkelhetens skull vända på ett Playsation spel och läsa vad som står om saken.
Frilansande människa
26