Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan

Transport och fraktkostnad från kina ??

Hej !!
Jag har planer på att starta ett litet företag som går ut på att importera små partier verktyg från Kina. En sändning är kanske c:a 50 kg.

Har problem med att få fram information om fraktkostnad sjövägen.

Är det någon som har erfarenhet om sjötransporter från Kina till Sverige ?
Har redan tagit reda en hel del info.

Men vad kostar transporten ungefär ?

Kommer paketet hem till det lokala postkontoret ?

Vilka företag kan hjälpa mig ?

Tack på förhand !!

Hej![br][br]Jag föreslår att du använder China Post. då kan paketet skickas till dig.[br]Men China Post skickar max 20kg per paket, så behöver varorna skickas i tre paket i ditt fall.[br]Kostnaden blir ca 2500- 3000 kr.[br][br]Om du använder fraktbolags container, blir kostnaden lägre. Men du måste hämta paketen i Göteborg eller Stockholm.[br][br]Har du mer frågor, kan kontakta mig : yangmei@magke.se[br]
Yasmine
www.magke.se
Man brukar oftast inte, vad jag vet, tala om vikt när det gället sjöfrakt förutom när det gäller väääldigt tunga saker.[br]Mitt råd till dig är att kontakta DHL/Kuhne Nagel/dylik firma då de kan erbjuda dig en komplett logistiklösning.
Till att börja med - har du hittat något företag som är beredd att exportera så små kvantiteter?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: