import, moms inom EU.

23
Hej !

Har några frågor. Jag har läst runt lite här på forumet och läst att när man importerar från EU slipper man betala moms. Har jag läst rätt ?



Vad innebär detta ? är det stor skillnad på lönsamhet om man importerar en vara från ett EU land jämfört med ett icke EU land om varan har samma pris i båda länderna.



Sen tänke jag höra om det är någon som vet hur stor skillnad det kan vara att beställa Textiler från ett Asiatiskt land Tex. Kina jämfört med om man skulle beställa ifrån Polen eller något annat land i Europa.



Är det värt att beställa ifrån Asien eller kostar frakten så pass mycket att det endast är lönsamt om man beställar stora kvantiteter?



MVH André
36
2
Om varan har samma pris skulle jag definitivt ta EU-landet, då man slipper betala moms. [br] [br]Du får helt enkelt sitta och räkna på vad frakten går på från Asien och räkna med moms och tull på det, för att få ett svar på vad som är billigast. Är prisskillnaden stor kan det ju absolut löna sig att ta in från Asien.
23
tack så mycket !

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.