Företagande Forum

Placering av lånade pengar

Tänkte bara dela med mig av en intressant fundering jag skissat på.

Kan någon se något tankefel med nedanstående resonemang eller beräk...

Kategori: Off Topic

Hjälp med löpande bokföring eller bokslut?

Hej!

Jag har en enskild firma där jag erbjuder ekonomitjänster till främst enskilda näringsidkare eller mindre aktiebolag. Bor ni i Sk...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

KVINNA I STRID

Är en nyukommen bok i Januari 2012 som ej finns att köpa i bokhandeln. Medlemmar här som är intresserade kan kontakta mig på E-mail. Det finns idag t...

Kategori: Anslagstavlan

Varumärkesnamn för kläder - Inspirationshjälp!

Jag behöver ett varumärke för mina varor som jag vill bygga på och har noll koll på vad för namn. Jag har funderat hur mycket som helst. Så nu undrar...

Kategori: Allmänt

Flytta din hemsida till ett lättskött CMS

Har du en hemsida som du inte kan uppdatera själv? Många äldre sidor kräver att man har kunskaper i HTML/CSS för att göra ändringar, om man ens har ti...

MyList - never forget a link.

Har du förmågan att hitta nya webbsidor varje dag? Som du bara måste komma ihåg.

Oavsett om du använder 1 dator eller flera, så hjälper...

windows live mail vs outlook 2010 för ett företag. Vilket anser

windows live mail vs outlook 2010 för ett företag. Vilket anser ni är det mest lämpade?

Syftet är ENBART att skicka och ta emot mail +...

Sköt din egen inkasso på nätet - bättre än gratis!

Varför ska det vara så svårt att få betalt?

De allra flesta företagare har stött på problemet, kunden betalar inte fakturan....

Skyltar för vandringsleder

Vi tillverkar skyltar och anslagstavlor för vandringsleder och friluftsanläggningar. Vi jobbar främst i trä men kan också leverera kartor och dylikt i...

Lego Fabrik i Kina

M&A Scandinavia Trading är en fabrik som idag gör mycke legojobb åt Svenska företag utöver våran egen produktion.
Vi Finns i Xiamen Fujian Kina...

Kursresor klimatet och skatter

Med tanke på klimatproblemen som kan skena så alla människor kan dö ut, känns det tveksamt att flyga i onödan på semester och kursresor, när just vår/...

Kategori: Off Topic

Företagssida på Facebook

[size=5]Lyft och vårda ert varumärke på Facebook med en unik företagssida. [color=#ff0000]Nu 32% rabatt hela februari![/color][/size]

Hyra in städbolag

Hej!

Är det en bra ide att hyra in ett annat städbolag att städa om någon anställd blir sjuk och man inte har några som kan hoppa in?

Enskild firma samtidigt som anställd...hur funkar det?

Halloj!

Jobbar just nu som anställd på ett företag!
Något jag hade tänkt göra i fortsättningen med. Däremot efterfrågas tjänster...

Hobby eller enskild firma

Har starta enskild firman. Där tror jag på en omsättning 50000/år
Hur blir det om jag omsätter mindre än 30000:-/år ist för 50000:-/år
K...

Hur undvika att våra mail hamna i spamfilter?

Vi har strul med vår mail och att de hamnar i spamfilter. Vi jobbar en del från utlandet så kanske det påverkar?
Det gäller alltså inte vårt ny...

Behöver lite förslag till namn.

Hej där på er allihop.

Jag är mitt i en startup och har fått påbackning från bolagsverket när det gäller mina namnförslag jag skickat i...

Hjälp att hitta lokala annonsblad

Här samlas alla lokala annonsblad och gratistidningar.
Meningen är att du som vill annonsera lokalt ska hitta ett annonsblad att annonsera i.

Nybörjarfrågor om att starta enskild firma

Jag har googlat och läst lite allt möjligt om att starta eget, men har inte fått svar på vissa basicfrågor. Postade i Allmänt för att varje fråga berö...

Nya lagar för företagare 2012

Ett antal nya lagar trädde i kraft 1 januari 2012. Här är en kort genomgång av några av de viktigaste för dig och företaget.

Kategori: Nyheter