Säsongsbetonat företag

0
Jag undrar om det finns några bidrag att söka när man har ett säsongsbetonat företag. I mitt fall så driver jag en inomhusanläggning för golf vilket är verksamt mellan November - April (beroende på väder).

MVH / Michael
3
Hej Tyvärr är det ofta inte lätt att få stöd till tillfälliga eller ens återkommande projekt. Men jag skulle i och för sig kunna tänka mig att du kanske kunde skapa ett sk Leader projekt av det hela och på så sätt bidra till både din verksamhet och till din lokala orts sysselsättning och aktivitet. Kolla om du är kvalificerad för det genom att söka på Leader så kommer du till de tidigare utlysningar och projekt som du sen kan jämföra med och se om du tror det går att skapa eller inte känns motiverande. I övrigt kan det ev finnas några stipendier och fonder som du ev kan kolla på för att du bidrar till aktiviteter och sysselsättning för barn och ungdomar. Dessa finner du enklast via länsstyrelsen. Kommunala bidrag får man som regel bara om man har långvarig och riktad verksamhet så där är det nog tveksamt. Om du kan knyta det till turism kan det finnas utlysningar inom detta också men sannolikt lite mer långsökt... hoppas detta gav lite svar på din fråga!
Business-Remedy Associates

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.