Starta eget - hur ta första steget och komma igång?

2
2
Hej,
Jag har alltid velat driva eget men just nu är jag anställd.

Jag har en bra affärsidé enligt mig själv och jag redan gjort lite inköp så jag kan testa min idé hemma och se så att det funkar. Och det gör det.
Jag har alltid velat starta ett litet tryckeri som jag kan driva hemifrån och sälja personliga fotoprodukter på, men vad är nästa steg?
1
1
Det räcker att googla ”personlige fotoprodukter” för att hitta många stora företag som erbjuder samma tjänst. Det positiva är ju att det bekräftar ett behov. Det negativa är att dessa stora företag har de finansiella musklerna att utveckla lättanvända digitala verktyg, processerna för ett mycket större utbud till bättre priser och rutiner för snabbare frakt. Så nästa steg borde nog vara att fundera på vad du kan erbjuda som de stora inte kan. Varför ska kunder komma till just dig? Bara som ett exempel kanske du kan erbjuda en upplevelse istället. Leda roliga workshopkvällar där alla hjälps åt att trycka tillsammans. Eller fokusera på och hjälpa äldre som inte förstår sig på nya digitala verktyg. När man inte kan konkurrera med effektivt och pris får man istället använda personlighet och service.
2
2
Hej, Tack för bra tips och råd. Jo, jag har sett att det finns stora företag inom detta. Men jag tänkte nischa mig lite till 3-4 produkter som är lite speciella enligt mig själv och rätt nya.
4
3
Jag tycker att det låter väldigt spännande!
2
2
Tack! Jag hör kanske av mig till dig i framtiden ?
1
1
Gå in på verksamt.se där har du mycket information och att göra listor.
Patrik Andreasson
Hur har det gått för dig?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.