Fungerar mitt företagsnamn?

1
Hej

Jag håller på att skapa en modern annonsplats för att konkurrera på marknaden med Blocket, Tradera, Letgo, Citiboard, Facebook m.m. Jag har skapat en sida där man kan för registrera sig. Tanken är att samla in så många intresserade som möjligt, och sedan erbjuda gratis annonsering till dessa, samt jobb erbjudanden på Onera och andra intressanta tjänster. Men framförallt för att få en kundbas att lansera på.

Jag behöver eran feedback! Både på preview-sajten som är uppe och på namnet.

Här är länken, http://www.onera.se

Gillar ni namnet, tror ni att det kommer fungera på marknaden eller fungerar namnet Nonsera bättre?
1468
246
Njaeä... Låter väl mest som ett könsord?? :) Nonsera blir också lite krystat tycker jag.. Men visst, jag förstår att det är svårt att få till nåt vettigt. Dom flesta vinklingarna i det sammanhanget är ju reda upptagna. Men sen blir jag tveksam när du säger att det ska vara en sida där man ska registrera sig? Är inte det omodernt om nåt? Vem vill regga sig på en sida för att få lägga ut en annons på en soffa?
4
2
Hej, Om jag ska vara arlig sa tycker jag inget av namnen fungerar sarskilt bra. Du kanske ska overvaga en anna TLD an .se? Lycka till oavsett!
367
46
Nej Björn! -alla materiella saker är inte våra laster... som du skriver i namnförklaringen. Laster är motsats till dygder. .Så det är svårt att förstå varför du vill associera ditt företagsnamn med ovanor, olat, vanesynd, fördärvlig vana, osed, odygd och lastbarhet. Ordet Onera är vid en semantisk analys mycket likt ett s.k. lastbart beteende. . inte sant? ”Nonsera” blir också problematiskt när du gör associeringstester. Riskerna för felassociering är stora. sådana företagsnamn skall man passa sig för. [i]Jag hoppas minnesgoda läsare ursäktar att jag återigen drar följande lektion i skapandet av företagsnamn[/i]: En av världen absolut förmögnaste och framgångrikaste företagare döpte sitt företag efter initialerna i sitt namn, gården där han föddes och byn där han växte upp. [u]Det blev Ett fullständigt inadekvat och obegripligt ord när det annonserades för första gången[/u]. ett s.k. ordmärke som han laddade med egenskaper och kvaliteter som kunder över hela världen lärt sig älska. Det är alltså vad du fyller varumärket med. d.v.s. hur du uppträder mot kunder och omgivning som är avgörande för framgången.
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.