Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 9 år sedan
Nykomling
1

Fungerar mitt företagsnamn?


Hej

Jag håller på att skapa en modern annonsplats för att konkurrera på marknaden med Blocket, Tradera, Letgo, Citiboard, Facebook m.m. Jag har skapat en sida där man kan för registrera sig. Tanken är att samla in så många intresserade som möjligt, och sedan erbjuda gratis annonsering till dessa, samt jobb erbjudanden på Onera och andra intressanta tjänster. Men framförallt för att få en kundbas att lansera på.

Jag behöver eran feedback! Både på preview-sajten som är uppe och på namnet.

Här är länken, www.onera.se

Gillar ni namnet, tror ni att det kommer fungera på marknaden eller fungerar namnet Nonsera bättre?
Toppskribent
1521
260
Njaeä... Låter väl mest som ett könsord?? 🙂

Nonsera blir också lite krystat tycker jag.. Men visst, jag förstår att det är svårt att få till nåt vettigt. Dom flesta vinklingarna i det sammanhanget är ju reda upptagna.

Men sen blir jag tveksam när du säger att det ska vara en sida där man ska registrera sig? Är inte det omodernt om nåt? Vem vill regga sig på en sida för att få lägga ut en annons på en soffa?
Nykomling
4
2
Hej,

Om jag ska vara arlig sa tycker jag inget av namnen fungerar sarskilt bra. Du kanske ska overvaga en anna TLD an .se?

Lycka till oavsett!
Engagerad medlem
371
48
Nej Björn!
-alla materiella saker är inte våra laster...
som du skriver i namnförklaringen. Laster är motsats till dygder.
.Så det är svårt att förstå varför du vill associera ditt företagsnamn
med ovanor, olat, vanesynd, fördärvlig vana, osed, odygd och
lastbarhet. Ordet Onera är vid en semantisk analys mycket likt ett
s.k. lastbart beteende. . inte sant? ”Nonsera” blir också problematiskt
när du gör associeringstester. Riskerna för felassociering är stora.
sådana företagsnamn skall man passa sig för.

Jag hoppas minnesgoda läsare ursäktar att jag återigen drar
följande lektion i skapandet av företagsnamn
:

En av världen absolut förmögnaste och framgångrikaste företagare
döpte sitt företag efter initialerna i sitt namn, gården där han
föddes och byn där han växte upp.

Det blev Ett fullständigt inadekvat och obegripligt ord när det annonserades
för första gången
. ett s.k. ordmärke som han laddade med
egenskaper och kvaliteter som kunder över hela världen lärt sig älska.
Det är alltså vad du fyller varumärket med. d.v.s. hur du uppträder
mot kunder och omgivning som är avgörande för framgången.
Redaktuellt
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.